|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att sälja min diesel och tänkte höra med er vad den kan tänkas vara värd. Bilen är alltså en 530D Touring -00 med manuell låda. Jag vet inte exakt vad som är standard på dessa men jag kan tänka mig att Xenon, Skinn och nivåreglering är x-tra. Jag har nya 17" vinterfälgar med nya dubbdäck och 18" sommarfälgar (8,5" fram o 10" bak) med schyssta däck. Den har gått 29000 mil med motorn utbytt vid 16000 mil (garantijobb som kan styrkas) Bilen är i fint skick och är svensksåld. Tacksam för hjälp //Kent Polarbear | |
|
Skulle gissa 115-120 om du kan hitta nån som inte är milrädd. Kan ju bli ganska dyrt att reparera en långmilad 530d om den skulle börja krångla. Tror dock inte den bli spec lättsåld ens i det prispannet. Men jag kan ju ha fel. Många jagar ju kanske också faceliftade E-39'or. sw |
|
|
95.000kr plus minus 5.000kr mvh |
|
|
29000mil, priset måste nog vara rejält lågt då milskräcken enligt min erfarenhet börjar vid knappt halva miltalet.... |
|
| Ca 70 eller däromkring... | |
|
Har också tänkt om lite och tror nog Dutta ligger mer rätt än vad jag gjorde i mitt första inlägg där jag var lite för snabb. För många är precis som simon_en skriver en 15000 milabil en långmilare. sw |
|
| Gissar runt 85kkr, nyare långmilare är svårvärderade. Är det bytt bromsar dämpare mm så bilen ger ett fräscht intryck kommer det nog gå lättare att sälja den. Skulle jag köpa långmilare skulle jag söka efter en som har många nya slitdelar... | |
|
Tack för era svar. Det var väl inte det jag hoppats på men dock.. Är inte motorbytet värt något? Kostnaden låg på över 80kkr.. Det ju "bara" karossen som gått långt, medans spisen endast snurrat 13000mil. Det kan ju knappast räknas som långmilare? Det kanske är bättre fö rmig att behålla den eftersom den inte tycks vara värd "något" Det som talar "för" min bil att just det som nämndes tidigare, många slitdelar är bytta såsom bromskivor, spridare, bränslepumpar. //Kent Polarbear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.