AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
959

Fick bilen flyttad-?

Så var det tur för ännu en fel bot***** dock endast 450:-...

Fråga: Jag missade att det var städ dag när jag parkade så när jag kom ut så hade jag en lapp:)) nu till det komiska bilen var flytattad ca:10m längre bak än vad den vid tillfälet som jag parkerade den.

Hur har de flyttat bilen?

Har de dragit den med traktor eller lyft den åt sidan och sen skyffla bort snön och parkerat den en bit bort?

Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Surt att få böter!

De har säkert lyft bort bilen med en bärgningsbil för att kunna ploga gatan. Det positiva är att de ställde tillbaka den och inte forslade bort den helt vilket gett dig ytterligare en utgift på typ 800 kronor! ;-)

Henke B
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Förutsatt att bilen inte stod direkt trafikfarligt parkerad är det ingen annan som har rätt att flytta din bil. Det beslutet ska dessutom fattas av polisen, och polisen flyttar inte din bil utan att du på något vis blir underrättad om det. Normalt försöker de kontakta dig för att få dig att själv flytta bilen, alternativt kontaktas du i efterhand, är du inte nåbar lämnas ett meddelande på bilen.
Att flytta någon annans bil utan ägarens eller polisens medgivande är egenmäktigt förfarande...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Starre: Hade du dragit åt handbromsen :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.