|
|
|
|---|---|
|
Jag läste precis artikeln om den [E28] Alpina B7 Turbo som fanns med i det aktuella numret av Bayerisches Blatt (nr 4 2005). Jag måste säga att jag blev mäkta imponerad av bilens prestanda, gillade framför allt stycket: "Men det gäller att man har minst 40 liter i den 110 liter stora tanken om man ska gasa fullt på ettan. Det är sånt sug att bränslepumpen annars inte hänger med när soppan slungas bakåt i tanken och då börjar motorn att hacka, flinar Erik nöjt." där kan man snacka om kraft och det måste vara speciellt med så mycket kraft (300 hk / 500 Nm) och inga elektroniska hjälpmedel som ASC eller liknande. En bil att addera på "måste ha" listan! För er som inte har tidningen, finns bilen även under ovanliga BMW: Länk ___ Min Bil-Blogg: Länk | |
|
Ja det är en riktig best som man gärna hade ägt. tyvärr är de ju väldigt sällsynta och duktigt dyra..:( Har du också drabbats av E28 sjukan..?!?!..:) |
|
|
Jag måste nog säga att jag föredrar en fin E34 före en fin E28, men visst E28 är riktigt fina vagnar. Men jag kan inte säga annat än att jag blev mycket imponerad av B7:an, undrar om man inte hade valt en E28 B7 före en E34 Bi-turbo :-) ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Absoluta drömbilen!, annars ligger M5-E28 ganska bra till också..... //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Har ägt både B7 E28(bilen i reportaget) och BiTurbo , min personliga åsikt är att B7.an har mycket mer "personlighet" och "karaktär" och dessutom känns den betydligt "råare". BiTurbon är väldigt komfortabel , odramatisk och "modern" i jämförelse ! Det känns mycket roligare att jaga livet ur en AMG Merca eller Audi RS med en 20 år gammal "skokartong" än med en "modern" E34 :) Hälsningar Ando Gunnarsson. www.alpinacs.se |
|
|
Det finns ett par till salu på mobile: Den billigaste: Länk Den näst billigaste: Länk Den dyraste (ser ut som ett missfoster): Länk ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
:D Har haft nöjet att köra en sån en hel helg,i början på 90 talet nere i Tyskland.Ägare var min farbror.Det var en upplevelse kan jag lova.. hjorten |
|
|
Mugge: Samma soppaproblem finns på 535:an. Har man under 20l i tanken å gasar fullt på 2:an så börjar det hacka :) B7:an har varit en dröm för mig länge nu. Åtminstone sen jag läste om den här på AP för några år sen :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Kommer ihåg en artikel för länge länge sedan i Teknikens Värld om en B7 som gick väldigt väldigt bra. Det var en drömbil då och det är det ju faktist fortfarande... Finns många bilar med betydligt mindre effekt som är känsliga mot för lite soppa i tanken. Min gamla Saab 99 Turbo hackade alltid om gasade lite i vänstersvängarna och det var mindre än 1/4 tank. ___ //Ulf |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hallå Ando! Fått tag i stötfångaren till B7:an ännu? Hoppas så i vilket fall. Står bilen i all ensamhet nu eller slits det med den? Har ialla fall fått upp bilder på min M635:a på garaget nuLänk Kolla gärna in om den faller dig på läppen, inget att jämföra med din förra röda men ändå! MVH Patrik |
|
Tydligen fannas E24 B7 med samma motoralternativ. ----> Länk ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
@ Patrik Vill ha, vill ha, vill ha... |
|
|
B7 Turbo är en fantastisk bil. Skulle verkligen vilja ha en. Angående hackandet så är det samma sak på min M5 på ettan och tvåan om man har runt 30 liter eller mindre i. Vad jag har förstått är detta ett ganska vanligt fel på E28, kommer dock inte ihåg exakt vad men har fått det förklarat för mig tidigare, och kan inte tänka mig att det var så när bilarna var nya. Skulle ge ett ganska amatörmässigt intryck i så fall. |
|
|
Det problemet hade inte jag på min 518-87 - undrar varför...:D M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
larre |
den är så otroligt fet! b7 for life |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.