|
|
|
|---|---|
|
Har en E46:ans 318. Den varnar för låg vätskenivå i kylarsystemet. Den varnar endast när den har stått ca 8-10 timmar och direkt när man startar den och ca 1 min framåt, sedan slockar den. Jag vet inte om det bara är när det är kallt ute, eftersom det har varit kallt sedan detta började (ca 2 veckor sedan). Har sökt och läst en del här på forumet om detta, men det verkar mest var E39, E30 och E36:or som drabbats av detta. I dessa fall har det räckt att byta givaren/fixa ärgade kontakter och kablage. Är det någon som vet var givare till detta sitter på min bil? Tacksam för hjälp. Mvh Magnus | |
|
Troligen trasig givare. Har samma problem, dock E36. Givaren sitter under kylaren på förarsidan. Ta en titt på denna bilden. Nr5 är sensorn. Länk Mvh Peter ___ E36 325i "CSL" |
|
|
Kanon, tack för hjälpen. Kan man bara skruv ur denna och skruva dit en ny? Kylarvattnet stannar kvar i kylaren? Mvh Magnus |
|
|
Om jag ska vara ärlig har jag nog bara kollat nivån när den blivit varm, tror jag i vart fall. Det ska jag kolla. Tack för tipset. Mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.