|
|
|
|---|---|
|
Är det pga nya motorer som dom har bytt modelkod från e60 resp. e65? //Marin | |
|
E61 är E60 Touring. E66 har jag däremot aldrig hört talas om. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Men E66 är med i ETK ser jag nu. de måste vara E65 Facelift som heter E66. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Så var de onekligen inte då E66 finns from 2002. Det är inte motorrelaterat heller då både e65 och e66 finns med M54. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
E67 modellen hade däremot bara Valvetronic maskiner. Skillnaden mellan E65 och E66 har jag dock inte klurat ut än. återkommer. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hehe, de var logiskt. E66 är Lang versionen av E65. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
E65 Sechs+Acht+Zwölf G-Nachfolger bis 760i mit 600 PS Serie 6/01- E66 Acht+Zwölf große 7er-Langversion Serie 2002 E67 Acht+Zwölf gepanzerte E65-Version Serie 2002 E68 Wasserstoff 7er-Limousine mit Wasserstoff-Antrieb Serie 04/05 ___ //Ulf |
|
| nu har ju bmw börjat med olika e-koder av samma modell men annan karossform.... t.ex e90 är sedan, e91 touring och e92 coupe | |
|
E65 och E67 är samma karossform men skillda motorfamiljer. Ulf: Det där verkar inte stämma. E66 finns med mer än 8 och 12 cyl. E67 finns mer än i bepransrad version. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
My bad, E67 är Security versionen och inget annat. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Fan vad dom krånglar till det nu. Det var bättre förr *S* Motorerna (M50 hit och dit) kommer jag aldrig lära mig. :( >>Wendtan 5 inlägg på 7min bara i den här tråden! När hinner du jobba? *S* Mvh Marin |
|
|
Marin: Jag var på Lunch :) Kontenta: E65 är sjuan E66 är Sjuan i Lang utförande E67 är sjuan i security utförande. Motorerna betäcknas M- samt N- i valvetronic utförande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Och E68 med vätgas då eller vad f-n menar man med "Wasserstoff-Antrieb"?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
G-M: Ja de verkar vara så. E68 finns dock inte med i ETK. Den kanske inte finns till försäljning än ? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag tolkar "Wasserstoff-Antrieb som vätgas. All E-koder som använts har ju inte gått i produktion. Här Länk är länken som jag använde mig av ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.