|
|
|
|---|---|
|
Titta på denna bil är den prisvärd. Har ni några synpunkter. Länk | |
Scheckheft |
Hej Ja, det är alldeles för dyrt, dessutom skulle jag aldrig sätta min fot hos denne bilhandlare, se denna tråd: Länk Mvh Scheckheft |
| Tack för det svaret. Jag fortsätter att leta 750. Vad ska man akta sig för på dessa bilar. | |
Scheckheft |
Hej Läs detta: Länk Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: En liten rättelse ang. insugsmembrans-byte på M60: Membranet kostar i dag c:a 300:- på BMW, o det tar c:a 1 timme att byta för en van mekaniker. Jag bytte på min förra 530iA V8 på c:a 1 timme! Inga specialverktyg krävs, endast en 00-spärr, en schysst torx-sats, en 10mm fast nyckel, en 10mm hylsnyckel, en 7mm fast nyckel, o litet vikande o bändande på expansionskärlet... Beskrivning: 1.Lossa övre plastkåpan på maskinen (den över själva V-et o insugen) 2. Drag loss den ena "skvallerslangen" från kylarlockets sida (innan vikning...) 3. Lossa de två plastmuttrarna som håller exp. kärlet mot torpedväggen, o vik kärlet åt sidan. 4.Drag upp skumgummi-isoleringen som ligger mot torpedväggen (mellan membran o vägg) 5. Lossa de 7 Torx-skruvarna på baksidan av membranet med det lilla-lilla spärrskaftet o en torx-bit (det är detta som tar litet tid...) (Du behöver dra loss 2 givarkablar på höger sida. Det är lättare att komma åt då...Dels att skruva o sedan för att avlägsna själva membranet...) 6. Kasta det gamla membranet jättelångt bort, o gärna in på grannens tomt, om han/hon kör Volvo.... ;o) 7. Drick lite kaffe, pusta ut o tala med Dina mekar-vänner om hur trångt det är, där bakom V8:an...Du får givetvis medlidande o klappar på axeln (o kanske hjälp...) 8. Lägg i den orangea packningen i spåret på det nya membranet, o stoppa dit den nya vacuum-pluggen (5kr på BMW) på detsamma. (vänster sida) 9. Skruva dit membranet på samma sätt som Du tog bort det. *(kryssdra torxen, o dra EJ åt för hårt) 10. Mosa ned skumgummi-isoleringen på plats 11. Skruva tillbaks resten av sakerna i omvänd ordning! KLART! (glöm ej att stoppa tillbaks "skvallerslangen" o stoppa tillbaks kontakterna) 12. Kroppsliga skador: 4 blodiga knogar, litet svart smörja på händerna samt viss känning i ryggslutet ;-) En viss utskällnings-risk från grannens sida kan föreligga, då han/hon undrar vad det är för suspekt sak Du kastat in på dennes tomt... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
Scheckheft |
Hej Kraftwerk: jättebra, skickar du ett mail till Autopower så får de ändra i texten? Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.