AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.022

Är detta ett bra pris på denna 750

61
80
61-Magnus
Bmw 520 Touring -99
BMW 520 F11 2013
Mb 200 -83
Mb 250 se -67
Titta på denna bil är den prisvärd. Har ni några synpunkter.

Länk
Scheckheft
Hej
Ja, det är alldeles för dyrt, dessutom skulle jag aldrig sätta min fot hos denne bilhandlare, se denna tråd:
Länk

Mvh
Scheckheft
61
80
61-Magnus
Bmw 520 Touring -99
BMW 520 F11 2013
Mb 200 -83
Mb 250 se -67
Tack för det svaret. Jag fortsätter att leta 750. Vad ska man akta sig för på dessa bilar.
Scheckheft
Hej
Läs detta:
Länk

Mvh
Scheckheft
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Scheckheft:

En liten rättelse ang. insugsmembrans-byte på M60: Membranet kostar i dag c:a 300:- på BMW, o det tar c:a 1 timme att byta för en van mekaniker. Jag bytte på min förra 530iA V8 på c:a 1 timme! Inga specialverktyg krävs, endast en 00-spärr, en schysst torx-sats, en 10mm fast nyckel, en 10mm hylsnyckel, en 7mm fast nyckel, o litet vikande o bändande på expansionskärlet...

Beskrivning:

1.Lossa övre plastkåpan på maskinen (den över själva V-et o insugen)

2. Drag loss den ena "skvallerslangen" från kylarlockets sida (innan vikning...)

3. Lossa de två plastmuttrarna som håller exp. kärlet mot torpedväggen, o vik kärlet åt sidan.

4.Drag upp skumgummi-isoleringen som ligger mot torpedväggen (mellan membran o vägg)

5. Lossa de 7 Torx-skruvarna på baksidan av membranet med det lilla-lilla spärrskaftet o en torx-bit (det är detta som tar litet tid...)

(Du behöver dra loss 2 givarkablar på höger sida. Det är lättare att komma åt då...Dels att skruva o sedan för att avlägsna själva membranet...)

6. Kasta det gamla membranet jättelångt bort, o gärna in på grannens tomt, om han/hon kör Volvo.... ;o)

7. Drick lite kaffe, pusta ut o tala med Dina mekar-vänner om hur trångt det är, där bakom V8:an...Du får givetvis medlidande o klappar på axeln (o kanske hjälp...)

8. Lägg i den orangea packningen i spåret på det nya membranet, o stoppa dit den nya vacuum-pluggen (5kr på BMW) på detsamma. (vänster sida)

9. Skruva dit membranet på samma sätt som Du tog bort det. *(kryssdra torxen, o dra EJ åt för hårt)

10. Mosa ned skumgummi-isoleringen på plats

11. Skruva tillbaks resten av sakerna i omvänd ordning! KLART! (glöm ej att stoppa tillbaks "skvallerslangen" o stoppa tillbaks kontakterna)

12. Kroppsliga skador:

4 blodiga knogar, litet svart smörja på händerna samt viss känning i ryggslutet ;-) En viss utskällnings-risk från grannens sida kan föreligga, då han/hon undrar vad det är för suspekt sak Du kastat in på dennes tomt...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Scheckheft
Hej
Kraftwerk: jättebra, skickar du ett mail till Autopower så får de ändra i texten?

Mvh
Scheckheft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.