|
|
|
|---|---|
| Har en 06 mod BMW 5 serie, lurer på hvor man finner TV MODULEN? Hvordan man installerer den etc? | |
|
Bra fråga. Kolla min tråd: Länk |
|
|
Själva datorn til Idriven sitter i vänster sida av bagagerummet i E60. Där inne bakom sitter också Bluetooth enheten, om man har en sådan. Jag funderar själv på att montera in TV funktionen i bilen, men bara om antennen redan sitter i hajfenan. Annars är det för mkt jobb.. När man monterat in TV modulen i bilen, måste man en sväng förbi BMW, så de kan "tala om för bilen" att TV enhet finns, och "TV" dyker upp i menyn. Håller på och forskar för fullt i detta ämne, då det kunde vara häftigt med TV funktion, om man kan hitta det till en billig peng. |
|
|
Sim: "Håller på och forskar för fullt i detta ämne, då det kunde vara häftigt med TV funktion, om man kan hitta det till en billig peng." Samma här! ;-) Har du fått fram lite mer info då? Vi kan väl använda tråden i detta syfte. Först och främst så vill jag ta reda på var TV-modulen finns monterad om man får den installerad från fabrik. Sedan kostnaden. Enligt uppgift så ska det inte behövas någon mer antenn. Räcker med hajfenan på taket. 2st kablar ska användas för att koppla ihop TV-modulen med skärmen samt TV modulen med antennen. |
|
|
Har inte direkt mycket mera information i ämnet just nu, då jag försöker att plugga inför en tenta på torsdag :-( Så det är inte så högt prioterat just nu. Tar tag i det i helgen igen. Har genom ett annat forum frågat några E60 freaks var TV tuneren är monterat, och även frågat efter bild. Återkommer i ämnen ! :-) |
|
|
Update: TV modulen ska sitta i vänster sida, där Idrive datorn också sitter. Antennen är tyvärr inte inbyggd i hajfenan, då den endast innehåller, GPS och telefon. TV antennen sitter i bakrutan och som jag förstår det sitter den redan där. Har frågat på ett annat forum, Länk I tråden ligger det PDF filer om hur man går tillväga vid instalation :-) |
|
| takker, dette er til stor hjelp. :) | |
| Kanon! Tack för infon! Är det samma TV-Modul av Hybrid typ till E60 och E90 med Navi PRO? | |
|
"Antennen är tyvärr inte inbyggd i hajfenan, då den endast innehåller, GPS och telefon." Borde inte spela någon roll bara den finns där! Sitter den TV antennen inbygg i bakrutan så är det ju bara fint eller hur. |
|
|
Då är nästa fråga: Är alla kablar fördragna från fabrik för att koppla ihop TV-Tunern-->Monitorn samt TV-Tunern-->Antenn Om så är fallet så underlättar det en hel del! |
|
|
Detta är frågan: "There seem to be several issues. The TV control module is located in the left rear luggage compartment. If you remove the trim you will see where it is bolted, fixing the unit will require a new trim. The unit has two sockets, one for the two aerials located in rear windscreen. The second is for the power and feeds to the CCC, note information is relayed to the CCC by fibre optics. Unless these cables and sockets are already there it will be quite a bit of work, both laying the cables and getting access to the CCC." |
|
|
Har ringt till M-bilar för att fråga lite om kablarna. Är det frågan om fiberoptik så vet jag inte riktigt om det kan tänkas vara fördraget. Ganska dyrt. Men Bengt på M-bilar tordde i alla fall att det borde vara fördraget om man har Navi Professional i alla fall. Vore schysst om någon som har en E90/E91 med Navi PRO samt TV ombord kunde kolla i skuffen hur det ser ut samt ta någon bild på det hela. |
|
| Fick även reda på att det är en helt annan TV-modul på E90/E91 än på E60/E61 | |
|
Sim: Hoppas att det gick bra på tentan! ;-) Har du kanske fått lite mer info angående TV modulen? Tog lite bilder förra helgen på inredningen i min E90. Tyvärr så kan jag inte hitta några lösa kablar till varken antennen eller displayen så att frågan är om man inte måste dra nya kablar vid en uppgradering till TV-option. Länk Har kollat med BMW men de visste inte. Det finns inte heller någon Upgrade Kit till E90/E91 ( ska komma senare i vår ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.