|
|
|
|---|---|
|
Avställning, vad gäller? Får man köra till verkstaden? Vad händer OM man nu råkar krocka? | |
|
Nej, det får du inte. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| det finns bara ett tillfälle då du får köra avställd bil,det är till bes,men då måste du ha en gällande trafikförsäkring,och det roliga är att du inte behöver betala den förrän du ställer på bilen,lite knepigt,men så är det!! | |
|
hmmm...man får väl inte köra bilen en meter avställd...eller utan trafikförsäkring rättare sagt! å trafikförsäkringen gäller inte när bilen är avställd! eller har jag fått det om bakfoten? |
|
|
inge kul om du skulle råka köra ihjäl nån tex. skuldsatt för resten av livet! |
|
| Ok boys, tack då vet jag! | |
|
Hur ni än gör så ha alltid trafikförsäkring när ni kör med dem. Mpower |
|
|
jonaz_6: Det enda undantaget är som sagt att man får köra till och från Bilprovningen för besiktning, då krävs att bilen är trafikförsäkrad samt att det inte finns obetald skatt på den. En bil kan mycket väl vara trafikförsäkrad trots att den är avställd. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| eftersom man först måste ta en trafikförsäkring(minst)på bilen innan man ställer på den så stämmer det faktiskt!!man kan inte ställa på en avställd bil som inte har försäkring,det måste komma i den ordningen.och eftersom man inte ställer på den så slipper man med andra ord betala!jag blev lika förvånad som ni! | |
|
ok men det gäller alltså enbart till och från bilprovningen? man kan alltså inte som många gör åka runt med sina obesiktade(men påställda) bilar å påstå om man blir stoppad att man kommer från verkstad eller liknande? |
|
|
jonaz_6: Då blir det en helt annan sak, bilen är inte avställd utan belagd med körförbud. I det fallet får man även köra kortast lämpliga väg till verkstad för reparation. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Låna annars en grönskylt från verkstaden där bilen ska lämnas in så är problemet ur världen. _____ Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
Ulke |
Rolex En s.k "grönskylt" hjälper dig inte på något vis....... Fordonet i fråga MÅSTE vara registrerat på firman/personen som äger grönskylten, annars gäller ingen försäkring alls.... Vanligt misstag att tro att grönskylten gäller allt o alla :o) mvh Ulke |
| det här med grönskylt är inte så enkelt längre eftersom det missbrukas mycket så har det blivit hårdare.skylten är personlig och inget annat,jag tror dock att ägaren till skylten kan använda den till vilken bil han vill även om inte bilen står på honom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.