|
|
|
|---|---|
|
Tänkte efterbeställa originalklädsel till förarstolen i E30. Det är "edition" utförande, har tänkt att ge mig på att klä om de. Några tips? ska man plocka isär ston i resp. del och försöka dra rätt över det gamla? Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan | |
|
Hej Vart beställer du orginalklädseln? BMW-verkstad eller finns det något ställe via nätet? |
|
|
Det är inte så väldigt pilligt faktiskt! Jag skiftade mellan förar och passagerar stolen i min gamla E30 med sportstolar, bara för att det inte skulle slita hål i tyget. Så jag skiftade helt enkelt över den yttre på förarstolen till den inre på passagerarstolen. Tog nog en timme inkl i och ur montering av stolarna. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tack, ska ge mig på det snart. De beställer jag hos Bayerische bilservice i Göteborg, kostar ca. 2000:-/stol (utan rabatt). Finns säkert hos bmw också, principsak. Kul med en "Gute", välkommen! Har själv bott i Visby, mycket trevlig stad! |
|
|
Jag beställde hos BMW, det är ganska enkelt att byta. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
nxv |
jag sydde själv. inte så svårt, men det tog lite tid och man fick väldigt ömmande fingrar... Bilen på G: Länk //Ted Andersson |
|
Ett tips är att skaffa ett par extra dörrsidor då det är samma tyg i dem som på stolarna. Det är det ialla fall på M535 E28. Sedan kan man bara klippa ut en del därifrån och använda. |
|
|
det var ju trevlig infårmation , men vad är "edition" inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
Samma som en del kallar Executive. Ett lite mindre spartanskt utförande. Som ex. i mitt fall klädselt matchar lacken lik denna fast violett Länk Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.