|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
TP_: Fåntrattarna som vid halt väglag står i uppförsbacken med slirarande bakhjul med irriterade "felhjulsdrivna" bilister bakom sig. Helst skall detta gärna inträffa en vardag klockan 07.30 i någon av de större städerna. Been there, done that :-) |
|
| TP_, antar att du inte fått en ordentlig sladd när du som minst velat att ha det. ;-) | |
|
jo faktiskt, men se inlägget med en liten ghnutta ironi också, är dessa system förresten av och påslagbara? Beemer, a way of life. |
|
|
Japp. fullt ut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Aha men om det går o slå av så e det ju bra. Trodde det va så det inte gick o stäng av för nää, skulle det va permanent kan man lika väl köpa en S**b. Beemer, a way of life. |
|
|
TP_, håller verkligen med dig på den punkten, skulle aldrig köpa en bil där asc+t eller motsvarande inte går att stänga av. Sladda är bland det roligaste som finns. Men har tyvärr råkat få sladd där det inte lämpar sig, och det slutade med en repig bil och lättare plånbok. Hade min bil haft asc+t där så tror jag det hade räddat mig. Men när man själv kör och sladdar är det så sjukt roligt :-) |
|
|
Kristoffer L: Sorry men du har så fel! E36 touring introducerades faktiskt redan hösten 94! Men kom senare till Sverige. Om du kollar ETK så fanns e36 touring redan 94! Om du kollar utrustningslistorna så finns det 2 st 214 koder. Den ena är extra (tillval) utrustning ASC+t e36 Touring för 94 års model. Den andra är okså ASC+t tillvals utrustning för Alla andra bilar som hade detta som tillval bilar. Den boken du har är den efter beställd? Var i boken hittar du från vilket år boken är? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej, Stämmer det att ASC+t inte gick att få till M3´orna LR är jag ute och cyklar ? Föv kan jag tillägga att DSC fungerar kanon ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Japp, det stämmer, det finns inte alls till m3 e36 oavsett motoralternativ. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
peter78: Detta var nytt för mig men stämmer det så är det kul, man lär sig nya saker varje dag :-) Jag kikade lite snabbt på mobile.de och hittade ingen E36 Touring uttagen tidigare än 1995/10 i Tyskland (blir ju årsmodell 96). De enda 3-serie Tourings jag hittade på mobile.de uttagna nya 1994 eller tidigare var samtliga av E30 modellen. Iofs ingen garanti för att E36 Touring inte släpptes tidigare i Tyskland, fast det känns märkligt att svenska generalagenten väntade 2 årsmodeller innan de tog in modellen med tanke på hur populära kombibilarna alltid varit i vårt land. Eftersom jag sålde min 318 för snart 3 år sedan har jag inte instruktionsboken kvar men bilen var svensksåld och hade originalboken från leverans. Tryckår stod antingen i början eller slutet av boken, minns faktiskt inte om det var på försättsbladet eller ej. Minns att boken var tryckt 1993 (bilen tillverkades 93/11) men bilen blev uttagen först 94/05. |
|
|
Jag har sett vid 2 tillfälle tidiga e36 touring men sen har jg inte sett några fler. Vill inte ljuga men har för mig att det var en 94/10-11 och en tidig 95:a Tycker med det är lustigt att man inte ser fler sådana!. Vad jag kom tänka på så dessa sena 94 tourings var väl registrerade som 95 års model, kan det vara så? MvH Bmw 4-ever |
|
|
om din bil tillverkades 93/11 så var det en 94:a års model och då var väl då ASC+T kom. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tja Menar du att det inte finns ASC eller ASC+T till M3-or. För jag är nästan säker där jag har sett m3 annonser med ASC. Rätta mig om jag har fel. |
|
|
Mocke: Då har annonserna fel. M3 E36 finns inte med ASC. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.