|
|
|
|---|---|
|
Har tittat runt lite efter en BMW igen... Vilken tycker ni är bäst i e32 karossen? 730v8 eller 740? Har tittat lite på 730 6a också men den verkar lite slö??? | |
|
Helt klart 740 utan tvekan. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| Vad är de vanligaste felen på 4,0 åttan?? | |
|
Vanligast är oljepumpsbultar "lösa" och vid ca 20000+mil så har kamkjedjan blivit ohälsosamt lång.Sen har du "plastkulsproblemet" i automaten. Är väl egentligen kamkjedjan som är jobbig och byta,finns iofrs dom som vevat i en ny utan massa tidsödande demontering.Du kan läsa lite mer under gör det själv fliken ang dessa. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Länk Länk Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Satsa på en 740, då får du lite drag i pråmen =) Ska du åka 6:a så satsa på en 735, det är också en trevlig maskin bara toppen är ok. På 740 är det som sagt oljepumpsbultar, plastkulor och membranet i insuget som är vanliga fel. Tändspolarna verkar inte heller vara några under av hållbarhet är min erfarenhet. //Magnus |
|
|
740 helt klart M5 THE REAL POWER 740IA ALPINA POWER FUNKAR ME |
|
| Givetvis 740:n :-) | |
|
jag har 730 med 6:an lite trött är den, men trots allt rör den på sig när man ger järnet. i övrigt är jag mycket nöjd med den Länk |
|
| 740 är det bäst bilköp jag någonsin gjort .Det är nästan omöjligt att hitta bättre bil JAG LOVAR DIG | |
|
Skulle helt klart valt 740..... 3 liters-motorn är en fin motor, men passar nog bättre i en 5-serie bil. /Geson |
|
|
740 ! 730-åttan passar i 5-serien möjligtvis. 730 med sexa är nog bland det tristaste man kan ha ! |
|
|
Får nog bli att satsa på en 740 då:) Var nog det jag var ute efter själv också men det är alltid bra att få veta vad ni tycker. Ska man stasa på en e32 eller e38?? Gillar e32 maffia stuk men e38 är ju modernare... |
|
Gnarchp bo |
Har du inte funderat på 750? Ska man köpa en 7-serie så ska man satsa på den lyxigaste och mest utrustade bilen, det är ju nästan samma pengar.......eller? Jag har inte funderat på något mindre i varige fall! / Fredrik |
Gnarchp bo |
e38, den är ofta mer välhållen. /Fredrik |
|
Tyckte att v8 var ett vettigt alternativ, v12 har väl haft lite jobbiga elfel eller var det bara de tidigare modellerna? Bensinförbrukning spelar ju inte så stor roll i och med att min saab turbo drog 1,2 blandad och det var en 4a |
|
|
Hur mycket får bilen kosta ? Varje prisklass har ju sitt bästa köp. Ska Du köpa en gammal E32 ska Du absolut välja V8. Köp hellre en E38 om Du inte är ute efter veteran/entusiastbil. En välservad 750 e38 är oftast det trevligastte alternativet, tycker jag i alla fall ! |
|
|
Hej Trucker, om du vet mera om att veva in en ny kamkedja med hjälp av den gamla i veåttan så är jag väldigt intresserad. Har funderat lite kring detta. |
|
| Motorn och dess storlek skall du inte stirra dig blind på. Koncentrera dig på ett fint exemplar istället. Sen får det väl sitta vad det vill där framme... | |
| Jag vet inte vilken prisklass jag ska lägga mej i riktigt, tittar nog runt lite i 40000kr klassen för att ha under vintern iallafall. Fast om jag köper en e38 för mer pengar blir den nog kvar lite längre. | |
|
strunta i 750 740 ins v8 e bättre en 12an M5 THE REAL POWER 740IA ALPINA POWER FUNKAR ME |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.