AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
500

Överladdade BMW

63
79
635 Turbo
635 CSi -84
Det verkar vara stort focus på överladdade BMW, här i Eskilstuna trakten så förutom min egen 635 Turbo så finns en tämligen vass kompressormatad 3.0 coupe(blev 2:a efter Raimos LEMANS sista tävlingen i E:a cupen), samt en turbomatad 3.0(under uppbyggnad), det lär visst även finnas en äkta 2002 Turbo i något garage, samt minst 2 st BMW 325 som fått känna på vad överladdning innebär.
Nyfiken som man är, hur ser det ut i era hemstäder.

Johan
här uppe i pite vet ja då bara av en (en kompis till mig) har en 528 me en 535:a e34 motor me turbo som han aldrig fick till men så sålde han motorn å har nu köpt sig en M5:as motor MvH Mr-speed

go for 540 manuell
jo
232
johanaxelson
3.5 CSi -74
330dA kombi -03
R1100S - 02
nyfiken påd etta, har en 3.0:a jag vill få lite mer fart i.
Har redan en M535 motor men skulle vilja ha turbo. Den eviga frågan är vad bilprovningen säger.
Vet du hur dom här grabbarna lyckats ?
johanaxelson >> Det går inte att bes om du har turbon på vid bes, dom flesta med turbo på bmw:s tar av den vid bes.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
I Falköping så har ni säkert hört talas om Kilanderbröderna, de har en E30 med 3,8L spis under uppbyggnad med tillsatsfläkt!!!

Ska det vara på det viset?!
Hi
46
Hissjö Racing
2002 TIC -71
523iM -99
I Umeå-trakten har vi snart upp emot 10 turbo 02:or
Ti
2.587
Ticco
420i -14
--> Wald

Om man har flyttpapper på bilen då, inga avgaskrav?

//Ticco

"NICTIC RACING"
Ticco >> Vad jag har hört så ska bilen gå igenom trots att man har turbon på vid bes om bilen är flyttgodsimporterad. Bästa är nog att kontakta SBP och fråga :)
jo
232
johanaxelson
3.5 CSi -74
330dA kombi -03
R1100S - 02
det finns en annan tråd där dom diskuterar detta i mer detalj.

en kille som tagit in sin 633 turbo som flyttgods hade strul med det
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Kolla följande tråd:

Länk

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Alltså borde flyttgods importerade BMW´S i så fall stå lite högre i kurs än vanliga, det skulle va kul och få tag i en så´n.
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Hallå där!
Även här i våran lilla skithåla som heter Ånge finns det några turboex. Jag själv har en Alpina B7 turbo under total motorrenovering, förhoppningsvis klar till sommaren annars är snaran rätt nära att tas till! En polare har en 528 med 745 maskin som ska utrustas med diverse godis, samt en kompis somm flyttat net till Götet har en 7a som bromsats till 480 hp, men som nu i dagarna skall vässas med större aggregat, större laddluftkylare, ja, allting större helt enkelt. Så vi ser fram emot mkt turbotjut i sommar!
Lycka till allihopa!

jimpa
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
AlpinaJimpa:

Vad är det för modell av B7 Turbo du har? E12, E24 eller E28?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Ti
2.587
Ticco
420i -14
--> Jocce

Jag fick tag på en.
318is 16v TIC

//Ticco

"NICTIC RACING"
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Alecci!
Det är en E-28 -85 jag har. Jag skrev till dig för ett bra tag sen och undrade var din E-12a tog vägen, men tack vare detta forum vet jag nu hur läget är. Jag ringde även dig och din far när ni hade den ute på annons för länge sedan, men var aldrig och tittade på den. Så nu blev det en E-28 istället.:)

jimpa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.