AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
789

17" fälgar till m5 3.8 går det

hej tänkte höra om man får på ett par 17" fälgar från en bmw e36
på e 34ans m5 års-92 3.8
MVH
Fredrik
Nej. Fälgarna kommer att ta i bromsarna.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
Var det 18" orginal på M5?
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Fel ET, du bör ha ca 20mm spacers.
Precis, ET blir fel. Kan inte rekomendera någon att köra med spacers heller, känns inte speciellt stabilt, tycker jag.

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
pa
46
pata
M5-95
540iAT-95
17" är orginal till M5. Det är bara 95:an som har 18" som orginal (E34).
ET är inpressningsdjupet på fälgen som från E36:an blir fel och därför tar i bromsoken.
Och som Kalle säger så skulle inte jag heller rekomendera spacers på en bil som med lätthet passerar en bra bit över 200++ .

//Pata
ajjjjjjjjjj fan då det var ju synd, för jag ska bara för flyta den under vintervillan
som den står i nu, ska inte köra med den i vinter och tänkte att jag kunde kanske använda mina e36 hjul så det var ju synd.
Hörde föresten, att det skulle finnas nå 16" som skulle passa, kan vara lurendrejeri?

Hejssssss
Hej,jag har 16"alu på vinterdäcken till min M5,fick med de när jag köpte bilen,men använder dom inte eftersom bilen är avställd under vintern!
MVH

Japp, 16" passar. Dock inte 15"

Kärran Länk Länk
så ett par 16" tumare från nyare 5 serin skulle dom passa

Hejssssss
Ja, ET är rätt men navhålet är större på E39 så du behöver centreringsringar om du tänker köra med bilen. Ska du bara flytta på den så spelar det iof kanske ingen roll, men det blir kraftiga vibrationer och obalans utan centreringsringar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.