|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har efter mycket funderande ångrat mig att jag tryckte dit bussningen i mitt casterstag. Jag har efter ett par dagar kommit på att självklart har urfräsningen i bussningen en betydelse, riktningen måste ju vara korrekt! Så här ser bussningen ut: Länk Notera att det är ett spår urfräst ur stålet i mitten. Notera också att mittemot urfräsningen i gummit så är det en ås, en upphöjning i gummit. Nu till casterstaget: Länk Här ser man (tyvärr, dåliga bilder, jag ber om ursäkt!) att det finns en upphöjning i stålet. Som jag resonerat nu så måste den sista upphöjningen indikera någon typ av riktning, korrekt? Antingen skall urfräsningen vara riktad dit eller så skall upphöjningen i gummit vara riktad dit? Någon som vet? Mvh Marcus | |
|
Ja, in mot länkarmen ska det spåret peka, brukar också vara utsatt pilar på länkarm o bussning. Som den sitter nu är det ungefär 90grader fel. ///Magnus |
|
|
Nu skall vi se så jag förstår dig rätt (jag är lite smått sömndrucken fortfarande också), 90 grader fel kan jag hålla med om, du menar att själv spåret (det jag kallar urfräsningen) skall vara riktad mot märket som finns i armens gods? Förstod jag dig rätt? (Det var nog så jag trodde det skulle vara också, men det behöver inte vara värt 5 öre) Några pilar däremot kan jag inte se, men det behöver ju inte vara lika antar jag. Tackar! /Marcus |
|
|
Ja, spåret mot märkningen. ///Magnus |
|
|
Kanon, tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.