AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
562

Klonkande ljud från bakvagn!

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Så fort jag kör över någon ojämnhet så är det något som slår i bakvagnen, låter som det är på vänster sida. Kan det vara bakvagnsbussningarna eller är det något annat?
Det är en E36 320 -92 kanske jag ska tillägga.

Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jo det kan det vara. Hade en e30 och den var helt slut i stötdämparna så när jag körde på grusväg så slamrade och bankade det satan. Så jag bytte dom och vips var det trevligt att köra igen...

who dares wins...
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tack för snabb respons.
Var det gummibussningarna eller stötdämparna du bytte?

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det är Bakvangsbussningarana eller så sär det stötdämparfästet
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Vilket är värst, busnungarna eller fästet?

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
samma problem här, bilen åker in till BMW verkstaden imorgon! att byta bakvagnsbussningarna kostar 3000 kr (svindyrt). Är det stötdämparna är det förhoppningsvis billigare! Men de får göra en diagnos så får jag väl pris därefter.

/martin
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Bussningarna tror jag att du behöver ha specialverktyg till så då måste du lämna in bilen, för mig kostade det 1500:-/sida. Stötdämparfästena är lätta att byta och dom kostar inte mer än ca 130:- på bmw. Försök sätt en person som sitter i baksätet och försöker lyssna vart ljudet kommer igrån, är det långt ner så är det bussningarna men kan man höra ljudet högre upp så är det fästena.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jag bytte bara stötdämparna bak och det blev jättetyst...

who dares wins...
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Då blir det till att slänga in polaren i baksätet och lyssna, sen är det bara att hoppas det är stötdämparfästet.

Stort tack för all info!

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
du får göra det

en annan grej som jag gjorde på farsans var att jag sparkade lite lätt på däcket och då hörde man direkt vart det kom ifrån.
Pe
19
Pehr_m
318i -91(E36)
Hej allihop!
Jag har samma konstiga ljud i min bil. Både från framvagnen o bakvagnen. Ska till bmw-verkstad idag o byta bärarmsbussningar o spindelled fram + fyrhjulsinställnig. Alltsammans skulle gå på 2740kr!
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Det visade sig vara bussningen uppe i stödämparfästet som var slut. Tur att man har en polare som är bilmek.

Mvh
Larsa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.