|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett mysko problem med intermitent slocknande instrumentering, alltså mätarna går i botten men belysningen funkar, oftast så blinkar det bara till i typ 1sek sedan funkar det igen, bilen är en 316 från 94:a. Funderar själv om det är något med tändningslåset som spökar, är det nån som har haft liknande problem? Det är en bil fast den är vit! | |
|
kan ju va det så kallade Si-batteriet som håller på att säga upp sig tror jag... BMW CS Nr:06086 Bilen :Länk |
|
|
e36 lider inte av SI-problemet som e30 gör. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Ok skall kolla upp det, annars har jag fått tips om att det troligen är ett jordfel, vilket jag borde ha funderat ut själv. Men var sitter jordpunkterna på en sån kärra? Verkar ändå lite mysko eftersom all belysning funkar hela tiden, men det kan ju trots allt vara skilda jordpunkter på belysning och instrument. Det är en bil fast den är vit! |
|
| Hej Bratwurst, har EXAKT samma problem på min 318 -94. Om du löser problemet vore jag tacksam om du kunde meddela här. | |
|
Snackade precis med Bayrische i mölndal och dom påstod att felet sitter i kombinstrumentet, så de dom brukar göra är att byta ut hela instrumentet. Käns lite surt att behöva byta det, skall ialla fall plocka isär det och se ifall jag hittar nåt som är trasigt. Det är en bil fast den är vit! |
|
|
Låter ju vare sig kul eller billigt att byta instrument. Hoppas du hittar felet och meddela gärna hur det går. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.