|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en 730 med en underbar röd färg, calypsorot-metalic. Det har en särskild historia. 1990 tog jag en sista tur på egen mc, BMW K 100 RS till alperna. Var tvungen att köpa buss till familjen. Jag kom ikapp en sprillans ny BMW 730, röd. Tyskregistrad. Hade hört talas om den så jag låg efter ett tag för att kolla väghållningen. ( Man får en ganska bra uppfattning om det är kurviga vägar. ) Blev både imponerad av färg form och väghållning så jag bad till Gud att jag skulle få en sådan någon gång i livet. Åren gick och den stora vanen var trogen. Blev omsider för stor. Svårt att sälja på 2000-hundra-talet. Inga stora barnfamiljer. Då kom en annons ut på blocket. "BMW bytes mot Astro" Gissa vilken färg ? Importerad mitten på 90-talet ! |
|
|
Vagnen som efterfrågas o som länken går till: ZYKLAMENROT METALLIC, är ett individualval, o till detta är inredningen underbart Mossgrün Buffalo med Zyklamenrot piping! Asläcker vagn!!!! Det är fö. en -94 740iA! En av de allra sista...Xenon o PDC :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Har precis bestämt mig för att bilen ska få leva vidare... Fräscha till den o gå igenom motor mm. Solid svart, autobahnpaket, inga elstolar eller nån speciell utrustning i övrigt... speciell me andra ord... haha |
|
|
Xenon o pcd har jag också... intressant va? /mvh j |
|
|
supernallen: Säg inte att Du har Flockvelour istf. läder, för då är Din bil VÄLDIGT ovanlig :-) Iofs. var ju läder ej standard på Tyska hemma-marknaden...men hur många såldes utan??? BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hej ! Min 750ILA är svartblålila metallic beroende på solljus m.m. ................ Zalmondorro |
|
|
Jag måste bara kommentera det som ni (KRAFTWERK och supernallen) börjar falla in på. Snikutrustade bilar. Jag tycker att det är rätt spännande med snikbilar, för det är ju alltid de med mycket utrustning som får mest uppmärksamhet. Riktiga utrustningsmässiga lågvattenmärken bör få mer av den varan tycker jag. Ett exempel: En kille jag var bekant med för ca 10 år sedan(Ford Mustang-människa) var över till USA på Mustangens 30årsjub. -94. Han ägde själv en ganska standard -72:a fastback och hoppades på att se flera där. INTE EN ENDA standard -72:a hittade han bland ca:3000 Mussar, Men rader av Shelbys, Bossar och andra obskyriteter som bara byggts i några få 100-1000 ex. Med andra ord: Tummen upp för fönstervevar och tyginredning ;) /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
har sett en å annan MÖRK RÖD e32.. men Helt vanlig Ljus röd typ vovlo röd tror jag inte de finns på en e32:a. BMW är livet.! Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
moget: Man bör ha kunnat få dem både Hennarot o Zinnoberrot tex., om man beställde extra. Det var ju färger som fanns till 5-serien (E28), när det begav sig...1987... På den tiden tyckte dock BMW AG:s VD att rött mest var estetiskt fel på 7:orna, o hörde hemma på USA-marknaden...Det värsta han visste var faktiskt Calypsorot över Beige volleder...detta fick han ur sig när intervjuaren körde på något i stil med: men kom igen nu..Du kan väl inte gilla ALLA färgkombinationer??? Hans favorit var dock Diamantschwarz över Anthrazit volleder...Litet kuriosa bara. Jag har tidsskriften med intervjun nånstans här hemma...Förmodligen i källarförrådet :-( BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Nej så illa är det inte...... den har den ljusgråa skinninredningen men jag tror de kallar den för silvergrå, eller? /mvh j |
|
|
Kraftwerk: de jag menade var att ljus röda e32 finns det nog inte många av. BMW är livet.! Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
Nej, jag förstår...många finns det nog ej...kanske är det jättesnyggt: tex 740iA med sportchassie, Shadowline o Zinnoberrot samt svart skinn? Vore iaf. kul att se :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
nu när du säger de. jag har faktiskt sett en knall röd e32 på www.mobile.de för längesen och de såg inte helt fel ut.. dock me den dära bruna (plychen?). BMW är livet.! Bn gång en Bmw. ALLTID en Bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.