AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.646

Sida med krockskadade bilar att importera?

Pu
7
Putte J
535i -89
Finns det nån som vet nån bra sida på nättet man kan kolla efter krockade bilar i tyskland?
Är ute efter en krockad M5 3,8
Du kan hitta via mobile.de

Klicka på länken "Suchen". Fyll i BMW M5. Sedan på Ergebnisanzeige så väljer du under rubriken "Unfallfahrzeuge (nicht repariert)": Nur anzeigen.

Så får du upp en massa smällda M5:or. Om du vill handla i Tyskland, glöm inte att välja "Deutschland", annars får du upp bilar i hela Europa.

Vad ska du med en smälld M5:a till förresten?
Pu
7
Putte J
535i -89
reservdelar och tänkte byta motor i min egen också.
Putte J:
Om d slänger i en M5-motor i din 535:a så blir det spännande för dig den dagen du ska besiktiga din 535:a... Eller om du skulle råka krocka med den...

_____
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag tror att somliga importerar liknande bilar för att sedan rikta för en billig slant och därefter sälja bilen med arbetet odokumenterat med bra förtjänst...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Just därför är krockade bilar (som går att rikta/laga för en lagom peng svart) inte speciellt billiga heller.
Pu
7
Putte J
535i -89
jag tänkte jag skulle försöka att regga om bilen som ombyggt fordon.
När jag jobbade som mc mek så var det ett par killar som byggde upp cycklar med original delar och fick dom reggade som ombyggt fordon och på så vis fick dom ner försäkrings kostnaderna också med ca 80%.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Putte, tyvärr får du inte ut de intyg som behövs för detta av BMW, om du söker på trimning forumet finns det hur mycket som helst att läsa om ämnet!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
om det sitter em M5 motor i din bil och du är lite smidig vid besiktningen kommer inte besiktningsgubben att se någon skillnad men vid en olycka blir det värre
Nu skall inte jag var asåm men sök på Blocket, eller anna valfri Svensk sijt, alla vrak från 88 o fram till 02 finns uteslutande i sverige efter det går de till öst.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Otto von Diesel:
Jo men skrotet är ju dyrare här än om du importerar själv....
Inte om du räknar in frakt etc. Det upputade skrotet är givet dyrare men då får du ju även ett papper på den.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
skaffa bara en annan ventilkåpa (där det inte står M power). De lär inte fatta, om du har tur. Mina sista 4-5 bes. kunde jag garanterat haft en scaniamotor i.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
För den passar ju så himla bra!! ,-)

O
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag vet inte, otto, tänkte om det finns alternativkåpa á lá bonnstyling, det finns till M50. Det var bara en tanke, annars går det att spackla igen? Skit samma.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.