AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
801

Servostyrning E28

Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Nu har jag tröttnat på trång stadskörning/parkering utan servo. Vilka bilar går det plocka rakt av ifrån? Går det ta komplett paket från exv. en 528 -86? Eller skiljer det något mellan dem? Tycker kärlen ser lite olika ut eller bara nåt jag inbillat mig?

Har en E28 518i tillv. 09-82

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
tror det går,men du får byta slangarna med,sitter en annan pump på nyare e28or,läcker pumpen då?det går att dela den och byta packningar,det kan med vara styrsnäckan som är kass men det är ovanligt!!
Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
Har ingen servo alls nu, så jag tänkte att jag kunde plocka hela paketet från någon bil på skroten eller liknande. Då undrar man ju vilka modeller det är safe att plocka allt ifrån, så man inte tar hem något som inte passar.

Detta är vad jag hittat än så länge:
Länk

Paap Reeder
... det som kan strula är att få tag på motorfästena till servopumpen till den motor du har.
Gissar att m30 inte passar även om det är en massa olika bulthål i den.

Servopump + slangar + styrsnäcka + behållare + kontrollventil"boxen" bör tas från samma bil så att slangfästen o s v passar.
Glöm inte remskivan fram på sv.dämparen.

MVH /// Paap R
Pa
28
PatrikSWE
518i E28 -83
ok, så det är samma pump till alla men olika motorfästen? har jag fattar det rätt då? om man kollar på realoem så har det bytts lite modeller mellan servopump vissa år, men de kanske passar rakt av ändå även fast det är en nyare modell?

för att hitta ett helt servokitt från en 518i mån9 -82 känns väldigt osannolikt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.