AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.014

Blött på golvet på passagerarsidan på min e34.

Skulle behöva lite hjälp, det är nämligen blött på golvet på passagerarsidan på min e34, jag vet inte vart det kommer ifrån, jag har hört att det skulle kunna vara stopp i något dräneringsrör, men jag vet inte vart dom sitter.

Det beror inte på att folk har klivit in med snöiga skor.
Visa användare
25
robban evo
M5-89
520i-89
745ia turbo-86
de kan vara kylar elementet i kupen som har gåt sönder!!
har för mig att de är ett känt fel på alla e34or!!
men rätta mig om jag har fel!!

MVH Robban

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Kolla så att inte den stora gummipluggen lossnat under bilen. min hade lossnat på förarsidan, och mattan sög upp vatten underifrån.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
kan kanske vara dräneringen till luckan om du har sån?tror den går i a-stolpen och ner i tröskellådan vilken kan bli full av vatten om hålen är igensatta,kan ju även vara dom andra orsakerna,om värmeelementet är kass så luktar det glykol och försvinner vatten,nåt vanligt fel tror jag inte det är.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Takluckans avrinning går till C-stolpen iallafall på den E34 jag ägde för länge sedan som det regnade in i.När jag hade felet så hade jag precis som trådskaparen blöt passagerar sida, efter många om och men så hittade jag felet att dränslangen för takluckans avrinningsystem var tätt, rensade ur med en lång svetstråd samt tryckluft.Hittade felet av en slump när jag gick in i bilen när det hälleregnade ute och tog bort bakre innerbelysning(c-stolpen) och såg hur vattnet rann längs innertakets ovansida samt ner på sidoklädseln.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.