|
|
|
|---|---|
Croazia |
God fortsättning o gott nytt år på er!! Igår började ABS och ASR lampan lysa med fast sken, sammtidigt som båda funktionerna upphörde att fungera. tråpkigt med tanke på att en halv meter snö föll på fyra dagar. Vist har lampan till ASR flimmrat förut när det var fuktigt men det är mer regel en undantag på e39 or. ASR har dock alltid fungerat. Min fråga nu är vad det kan vara för fel har härt att det kan vara ABS modulen (dyrt) har ni varut med om liknande och kan felet bara nollas på nästa service. Tacksam för ett snabbt svar, hare dra bröder. |
|
Hade samma problemet under hösten. Både ABS och ARS tände sig samtidigt. Svängde in till min lokala verkstad ( Autovåx i Karlstad) som genom diagnos snabbt lämnade beskedet att det bara var att byta ABS-givaren så var problemet borta. De tyckte att jag lika gärna kunde byta den själv vilket var gjort på mindre än en halvtimme. Mitt råd är att du gör en felsökning på auktoriserad verkstad innan du drar igång. Måste passa på att berömma killarna på Auto-våx verkstad som alltid ställer upp och verkligen är service-inriktade. |
|
|
Har hänt mig två gånger. Första gången var det bara o byta abs-givaren (vänster bak). Senast vart det lite dyrare, då va de till o byta hela abs-modulen :( ///Schumi |
|
|
Hade oxå problem med dessa lampor. Men dom tändes och släcktes. När jag startade bilen lös dom efter att jag kört 10-15meter slocknade dom för att sedan lysa konstant. men sen märkte jag att automatlådan oxå va konstig den varvade ut som om den vore i sport läge. Så idag körde jag till verkstan för att kolla läget, dom kopplade den mot datorn och konstaterade snabbt att det va ABS-givaren vänster fram. Så jag frågade vad en sån där abs givare kostade 800-900:- fick jag till svar. och jobbet att byta 1000:- totalt 1800-1900:- Så jag sa till dom att byta. och det slutade med att allt fungerar nu perfekt. men jag visste inte att det kunde påverka min växellåda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.