|
|
|
|---|---|
netsix |
Är det nån som kan svara på vad det som låter i instrumentpanelen på min bil. När jag stängt av min bil och öppnar dörren så låter det som att en orre sitter därinne och knorrar, slutar efter ett tag (ca 15 sek) /netsix |
|
kan det tänkas att det är luftspjällen som låter lite mina rasslar lite när jag stänger av bilen men inte riktigt som en orre :) H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Har något liknande på min 540:a och jämförelsen med en knorrande orre var himla bra... :) Jag skulle tro att det är någon spjällmotor som ger ifrån sig ljudet, när man stänger av och den ska återställa allting. Ibland kan jag höra ljudet även då jag kör, även om det inte alls låter lika tydligt då, men så länge allting fungerar som det ska så är jag inte så orolig... |
|
| Trodde själv också att det rörde sig om ett spjäll som servot behövde en rejäl uppsmörjning på. Men tydligen skall deta vara en spännings fuktion till torkararmarna som lever om (servo). Min låter när bilen kommer upp i ca 10km/h från det att jag nyss startat och kört iväg. Nästa gång är när jag stänger av tändningen. Känns det igen ? | |
|
Orre? Min låter som en humla! Har också hört att det skall vara nåt luftspjäll. Men PJ, jag skulle gärna vilja veta vad du menar med "en spänningsfunktion till torkararmarna" |
|
| Det kan nog ha något samband... den där 10 km/h grejen som du har, har jag inte, men ljudet kommer ofta ett par sekunder efter att jag använt spolaren, plus när jag stänger av bilen... | |
| Spännings funktionen skall tydligen vara något som aktiveras för att öka torkarbladens anliggnings tryck mot vindrutan. Allt enl. ett tidigare inlägg. Först trodde jag också att det var något huvudspjäll som stängdes. Eftersom samma ljud också uppstår för mig när jag aktiverar torkarspolningen. Tyckte då att denna förklaring lät sund eftersom att jag inte känner någon lukt av spolarvätskan fast fläkten är på högsta fart. Frånvaron av lukt kan ju iof. också bero på att jag har AUC funktion på kliman. Kanske för mycket options ? :) | |
|
osprey_- om det kommer när du har använt spolarna då är det luftspjället som tänger det som är för friskluft intag! det stänger när man spolar för att det inte ska lukta inne i bilen!! sorry om de blev masse stavfel många bira ju!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| ^pasi^ -- Tackar för informationen, visste faktiskt inte att det var ett så bra system så att det stängde när man spolade... och det du säger är mycket viktigare än hur du stavar det... hmmm... säger jag som sitter här med både bira och annat gott i mig nu... :) | |
|
en ganska bra finess enligt mig iaf å till slut bira e riktigt gott synda bara att wirren tog slut igår :-) :-( H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.