|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 525i 1990b och är utelåst. Råkade glömma lyset på och nu har jag ingen ström till c-låset och tar mig inte in. Hur ska jag göra, kan ju bryta upp dörren och najja fast låsknappen men det kan ju bli något märke så finns det något annat sätt??? -ridern- 525i 1990 24V | |
|
Går väl med nödöppning... Tror man ska ställa sig på passagerarsidan hålla upp handtaget och vrida nyckeln förbi ett motstånd... Är inte säker dock. Annars kanske du kommer in i bagaget och kan koppla in lite ström på bagagerumsbelysningen så du får upp låset.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Du skulle ju kunna prova att lägga på en batteriladdare underifrån om det är möjligt. Men du kanske inte kan komma åt batteriet på den? Kolla det!!! Så fort du fått på laddaren har du tillräckligt med ström för att öppna dörren |
|
|
Jag är inne på H-L:s variant. Jag vet inte var generatorn sitter på 525:an men om den sitter mer åtkomligt kan du koppla plusen på den och det går även på startmotorn om den sitter bättre till. I båda fallen gäller det att koppla strömmen på de grövsta kablarna. Lycka till! //Kalle 528i -86 |
|
|
Gör som David säger så kommer det att funka. |
|
|
du ställer dig på förarsidan vrider motsols tills du känner ett knäpp vrder tillbaks och låser upp som vanligt hej svejs jpvona |
|
|
Tack, det var inga problem med davids och jpvonas sätt :-) -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.