|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har nyligen upptäckt att min lilla bil har fått en otrevlig ovana - den småstudsar vid 100-110, ungefär som om nåt däck skulle vara ojämnt/buligt. Nu är inte så fallet, och jag undrar vad det då kan vara för fel? | |
|
Kan vara så enkelt som obalans i något av hjulena på din bil, eller att du tappat en balanseringsvikt osv. Känns det i ratten också?? mvh |
|
| Nej, ingenting i ratten, det är bara bilen som hoppar, så att säga.... | |
|
har haft samma problem på min bil med!!de va att korden harde släppt på insidan av däcket. Såde vart en byla på däcket!! så de va bara att köpa nytt!!! MVH robban |
|
|
Jaha.. Men däcken är ok.. Eller ser ok ut i alla fall.. De är runda, inga bular eller dylikt.. Så däcken är väl ganska uteslutna då? Kan det ha att göra med att det gjordes en framvagnsinställning, som dessvärre inte var något att ha, då höger framdäck är snedslitet... |
|
|
Håller me Robban Evo...De kan vara däcken som "delaminerat" eller så invändigt...Hade tidigare en E30 som jag lånade ut till en kompis, när jag fict tillbaka bilen så hoppade/skakade hela bilen.Det syntes INGET på något av däcken...Självklart fråga ja honom om han sladdat emot något eller så men så var inte fallet...Satte på sommardäcken o vips så var hoppandet borta, så han ljög inte:-) Så testa me andra däck för o utröna om det kan vara så enkelt... Annars kan de ju va att du fått "skit" tex på kardanen som ger vibrationer... |
|
|
Haha, tack för det! JAg är inte dum i huvudet! ;) Vet ju iofs inte om det hänt nåt inuti däcken.. Ska kolla.. Men det är uteslutet att det kan ha att göra med den "så kallade framvagnsinställningen" som inte blev bra? |
|
|
marandy de är ingen som hara sagt att du är dum i huvudet!! de är inte så lätt att veta!!! kan säkert ha men hjulinställningen att göra!! kan kanse vara en busning i framvagnen också!! |
|
|
Jag tog det som ett skämt - och det hoppas jag att det va också! ;) Ska se om det blir nån ändring om jag låter göra en ny framvagnsinställning, annars är det kanske en bussnig, eller hjulen... Mycket det kan hänga på.. |
|
|
Ribban: Tror hon syfta på min signatur:-) Marandy: Det e bara en signatur, inget man ska ta på allvar...För övrigt e de mest "korkade" blondinerna blekta brunneter*haha* |
|
| Haha jaha.. JAg trodde det var som du skrev till. :P Ibland lyser min hårfärg faktiskt igenom - mycket.. ;) Ibland är det tvärtom.. ; | |
Ulke |
Om du ej har originalfälgar, så kolla upp så du inte har blivit av med en centreringsring vid någon balansering/omläggning av däck....detta skulle ge det symptom du beskriver, jag har själv varit ute för det när jag hade på M5:s E39 fälgar på min 540 E34 och missade att en navring hade åkt bort... mvh Ulke |
| Just nu sitter det ju såna trista svarta plåtfälgar på den... Hur kn man kolla om det är nåt fel på däcken då, som inte syns utifrån? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett orunt däck bak ger vibartioner sätet oftast i de hastigheterna. Det handlar om mm inget man kan se utan att hänga upp hjulet i en balansmaskin, dessutom går orundhet inte att balensera bort. mer att läsa. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.