AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.412

Skum bensinmätare!

Ni
38
NiklasRR
Bmw 330ia CAB -01
Mercedes e200 -95
Bensinmätaren i min 325 e36 glappar antagligen! Fungerar när den själv känner för det! När den inte fungerar så står den längst nere i botten! Nåon som vet var det glappar ellre vad som är fel!
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
lödningen vid soppamätaren är dålig på e36:orna kolla där, kolla även kontakterna till soppamätarna... lyft sätet... lycka till

Min förra pärla :-)
Länk
bm
5
bmwtony
328 Touring Schnitzer
-1996
Det låter som att leeRoy har rätt
jag fick löda om en ny kabel på tankarmaturen, en kabel var av men syndes inte för issoliringen runt kaben var hel.
sen fick man full tank igen
MVH Tony
Ni
38
NiklasRR
Bmw 330ia CAB -01
Mercedes e200 -95
Jag plockade av baksätet! Ock locket som sitter där ovanför tanken! Är det där lödningarna är dåliga? Satt två kontakter med vars två stift! Smorde mdd 5-56 men den är fortfarande i botten! Var doch upp på 55 liter innan idag trots att där va ca 15liter i tanken!
Le
636
LeeRoy
bmwtony : GÖTT!! :-)

NiklasRR: lossa locket så kan du lyfta upp hela tankarmaturen,

Min förra pärla :-)
Länk
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Ganska gammal tråd.. Jag har en e36 328i -97 där bensinmätaren inte fungerar, mätaren lyser alltid på reserv även om jag fulltankar.

Men var ligger tankarmaturen exakt? Det finns ju två stycken som går till tanken. Höger eller vänster från front perspektiv?

Den högra har två kontakter med stift på, så jag antar att det är den då.
Men hur ska jag bära mig åt efter jag tagit loss på hela tankarmaturen?

Ska jag börja med att spraya kontaktspray på kontakterna och börja tanka 98 oktan, eftersom bilen är chippad? Började tanka 98 oktan för två dagar sen.

Tacksam för svar.
Le
636
LeeRoy
Hapsuno: jag tippar på att de är den högra ( sett i bilens riktning). ta loss hela armaturen, så borde du se om en lödning lossnat. har den det så löder du dit den igen.

Angående oktanhalten, eftersom bilen är chippad så skall du använda 98oktan. original så är bilarna mappade med kompromiss för att klara de olika kvlitéerna, när bilen sen är chippad så är den programerad för 98oktan, vilket ger mer effekt. men går att köra 95 om man vill snåla, men då utebliven effektökning.

pärlan Länk
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Jo, det står i instruktionsboken 91-98 oktan.

Är det en kabel som lossnat som jag ska löda tillbaka eller?
Du råkar inte ha någon bild eller en hemsida som visar lite hur det ser ut som t.ex www.realoem.com?
Le
636
LeeRoy
Hapsuno: när du får loss mätarn så ser du... lycka till.. har tyvärr inga bilder..

pärlan Länk
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Du menar instrument brädan?
Le
636
LeeRoy
Hapsuno: NEJ! lyft baksätet, skruva loss locket höger bak. lyft upp tankarmaturen, titta om nån sladd har lossnat!

pärlan Länk
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
LeeRoy: Tack.. lödde fast kabeln, och nu funkar allt.
Le
636
LeeRoy
Hapsuno: GÖTT!!!

pärlan Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.