|
|
|
|---|---|
| Hej,min bil är bara 1,5år gammal och jag har aldrig parkerat bilen ute, under hela natten tills igår.Idag när jag startade bilen tändes varningslampan för kylvätskan.Så min fråga är om det är normalt att lampan tänds på en så pass ny bil,(alltså man ska bara fylla på kylvätska) eller är det nåt som är fel och om det är nåt som är fel är det nybilsgarantin som täcker det? | |
| Det är en e46 | |
|
Hur var nivån i kärlet, behöver det fyllas på? mvh |
|
| Det behöver fyllas på, jag har köpt kylvätska men jag undrar om det är normalt att det blir så,att man måste fylla på då och då. | |
|
Nee...Inte normalt att behöva fylla då och då,du har ett läckage i ditt kylsystem som du måste kolla upp.. Behöver alls inte vara ett speciellt stort eller "allvarligt" fel,men du måste kolla varifrån det läcker... Mest troligt bara en slangklämma som inte är tillräckligt åtdragen. Hur långt har bilen gått? Mvh Janne. |
|
| Tackar för alla svar. | |
| Sony: Det är MKT vanligt att man behöver fylla på glykol (eller vatten) i sin "nya" BMW. Speciellt E46-orna verkar sörpla i sig en del... Vet inte varför, men så är det. Saab 9-5 beter sig likadant... | |
|
Janne T- Den har gått 1400 mil.Det har hänt bara en gång.Jag ska fylla på kylvätska och kolla nivån då och då.Hoppas att det inte är någon läckage. |
|
|
Ok...Att ett kylsystem ska hålla tätt är normalt,sedan att div bilar "tar vatten" innebär att dessa läcker...Behöver som sagt inte vara något speciellt stort läckage eller "allvarligt" sådant, men ett läckage är det. Att Saabar drar vatten det behöver vi ju inte fördjupa oss i dess mer :) men när en BMW börjar göra detta då måste man kontrollera slangar,slanganslutningar,vattenpump,värmepaket osv för det vill man inte ha... Tråkigt om det i slutändan trots "bagatellartat" fel(mest troligt) resulterar i varmgång(om läckan ökar eller man "glömmer" fylla på och missar varningslampor temp. o dyl), vilket kan medföra allvarligare konsekvenser för motorns "väl o ve". Din bil är ju "ny" så det är säkerligen inget allvarligt alls,men kolla som sagt upp detta,antingen du själv eller konsultation via verkstaden när den nu var så ny. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.