|
|
|
|---|---|
|
- AC - full s-bok - elhissar - s+v däck, s på 16" mm en ägare i tyskland och sen 2 st i sverige. Enl. utsago fin och välvårdad. vad ska jag betala för denna, för att göra en god affär??? tack.. "En Beemer är alltid en Beemer" | |
|
kom igen nu... någon som har nån ide...!!!! "En Beemer är alltid en Beemer" |
|
| 60-65000:- borde väl vara rimligt tycker jag. | |
|
55-65'...beroende på skick...den verkar sakna ASC+T och farth och stolsvärme....kinkigt när bilen ska säljas sedan....tror jag. /Simon |
|
|
OK, tack för det, då vet jag att han ligger för högt, han ville ha 75´... men det verkade vara lite akut för honom att sälja, så man kan kanske pruta ganska rejält. det verkar vara en fin bil däremot, men om han inte går ner ett lass med tusen så är det inte någon ide... "En Beemer är alltid en Beemer" |
|
|
Tjena Hammarhaj- Hur går det för dig? Hittar du något? Blir det någon resa till Tyskland? Nu är min 320 borta så nu börjar E34jakten på allvar. mvh Kent |
|
|
Nja... det går sådär... jag har hittat lite olika bilar, men ingen som känns perfekt. men det finns ju alltid folk som måste sälja, så det är nog bara att vänta lite... någon resa blir det nog inte förrens till sommaren isf, så nu är det att leta i sverige så länge. men man måste nog runt 50-55´ för att få något som inte är ett ras. vad fick du 320:an såld för? // HH |
|
|
simon_en: Det är nog lite svårt för en köpare att vara kinkig vad gäller antispinn (anti-fun) på en 520i E34 eftersom det inte gick att få som extrautrustning ens. Enbart 525i, 530i och 540i kunde fås med detta tillbehör. Dessutom är min personliga åsikt att om man inte kan leva utan ACS+T i ett lok som E34, så bör man kanske ta en förarkurs. Eller åtminstone åka till en stor folktom snöig parkering och utforska bilens gränser. Mvh /Janne |
|
|
:-)) Det var dagens inlägg.... // HammarHaj |
|
|
Ok Jan Söderman...du kanske har rätt att det inte gick att få som extrautrustning på 520i e34...konstigt att jag har sett en del som annonserat 520i e34 med det...men å andra sidan så är det ibland så att den som säljer bilen har koll på vilken utrustning som ingår. Gällande att man skulle behöva en förarkurs om man inte kan hantera en e34 utan ASC+T....här går våra åsikter krafigt isär verkligen. Jag har ägt 530i 93:a under 1,5 år under den perioden var det en vinter, bestämde mig då att aldrig köra en BMW på vintern utan ASC+T.... Jag hade tidiagre ägt Golf vr6 med antispinn och visste lite av dess sådana systems potential. ASC+T är bättre än vad jag någonsin vågade hoppas på i min nuvarande bil verkligen. Själv ser jag mig inte som en extremt bra eller en extremt dålig bilförare...dock anser jag att jag, min fru och eventuellt andra som kör bilen inte har 100% uppmärksamhet hela tiden...har varit med om flera tillfällen nu i vinter att man själv inte märker att det är på väg att släppa ...men ASC+T korrigerar det....hur skulle en förarkurs kunna avhjälpa det? Ett annat exempel....omkörning av snöplog på motorväg som matar massor av snö i ömkörningsfilen...alltså väligt halt....med ASC+T var det endast att gasa så skötte den resten....exemplen är många på att jag iallafall haft STOR nytta av det i vinterväglag. Jag känner dessutom flera som anser att systemet är väldigt bra i halt väglag så jag tror inte att jag är ensam om den åsikten. Systemet är som jag förstår det tänkt att korrigera mänskliga misstag och felbedömningar vilket till viss del går att träna bort med förarkurser enligt min åsikt...dock går inte alla fle och misstag att träna bort, vilket gör att ASC+T enligt min mening är högst berättigat att ha på en BMW vare sig det är en e34 eller e39. /Simon |
|
|
Ja, jag säger inte att ASC+T är stenkasst, men det är lite ruggigt om man påstår sig inte klara sig utan det på en vanlig E34. Åk aldrig aldrig någonsin en sväng med en 323i E21 på vintern, lova mig det. :-) För övrigt har hustrun inte tvekat ett ögonblick att ta ut den icke elektroniskt strypkopplade E34:an i snöstorm och blixthalka för diverse korta och långa ärenden. Och visst skulle man föredra att kunna komma iväg snabbare från 0 när det är snorhalt, men vinterläget på programautomaten skall inte underskattas. Fast allra bäst (roligast) vore en diffbroms. Mvh /Janne |
|
|
Hmm . .va e de nu för fel på en E21 323 som vinterbil :) Det är väl helfestligt att kunna använda sidorutan som vindruta . . . . . Diffbroms gör det hela ännu skojigare :) Men angående ASC:n så spelar den mindre roll vad gäller att komma först till hundra . . .eftersom den intetillåter något hjulspinn alls, vilket behövs om man ska komm iväg snabbt(inga burnouts utan lite lagon hjulspinn), i vissa situtioner vintertid kan ASC:n vara bra särskilt om ovana förare har hand om vagnen och man har en motorstark bil. |
|
|
royalcruiser: Missförstå mig inte. Jag älskar 323i E21:or på vintern :-) Men för att exemplifiera extrem överstyrning finns det väl inget mer kvalificerat? Inte med BMW-badge i alla fall. Jag föredrar också att använda sidorutan som vindruta, sliter så lite som möjliget på vindrutan med E30:n. Men saknar diffbroms, helt klart. Fast skoj är det ändå. Och lätt, att hänga ut bakvagnen på E34:an kräver sin man, men E30:n kan man köra som en pingpong-boll mellan snövallarna.. :-) Men jag säger bara 02. Någon vinter vill jag ha en 02. Det behöver inte vara en motorstark sådan. Man slipper den initiala understyrningen och lastväxelreaktionerna som kan förekomma med 3-serie-sexorna. Iofs hanterbart men 02 = den optimala vinterbilen. Eller är det så länge sedan jag körde någon att jag idealiserar? Nåja, en vacker dag skall jag ta reda på det. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.