|
|
|
|---|---|
| hej vad är en bmw värd utan servicebok?? och vad får man tag i en ny sådan?? | |
|
Årsmodell? Köpt min touring, utan instruktionsbok och servicebok :P en 89a..... |
|
|
Det beror på åldern på bilen tycker jag en äldre bmw som min kanske man ska gå på skicket först, och på en nyare så är det full historik som gäller! Ny servicebok....är lite meningslöst mer än att man kommer ihåg vad som gjörs på serviceana i framtiden. Sen just värdet på bilen höjs inte bara för att du får en ny ostämplad bok som inte är orginal.Nyservicebok finns på bmwhandlaren. Sen oavsett ålder på bil så är det kul med servicebok som känns "äkta"och inte stämplad av någon nisse som tjänar pengar på att skruva bilar.Min förra bil var import från tyskland 318 92 med 17 mil när den kom hit utan servicebok,och första ägaren åkte till bmw och handlade en svensk bok för att den skulle få historik i swe,ett uppenbart exempel på skruvnig tycker jag men skicket var riktigt fint och det handlade inte om mycket pengar så den köpte jag utan att lägga vikt på boken.Men 328 an var jag nere själv och hämtade på en seriös bmw handlare med bok som jag tror till 99% är orginal. Du får inte mer pengar för bilen bara för att du köper en ny servicebok!! Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.