|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Erik525 |
Är också toknöjd med min E46 328i -99. Köpte nya vinterdäck på senhösten. Har bara upplevt att det i bland kan vara drygt när man startar i backe och det är halt, men då brukar jag bara koppla ur DSC så får man totall kontroll. Ibland lite för mycket på tvären men det går ju iaf. |
| är jättenöjd med min på vinterföre... känns säkert och man kan ligga på väldigt hårt med stabiliseringssystemet inkopplat... har gislaved nordfrost 3(dubbat) 205/50 16" | |
|
Måste säga att det känns riktigt bra med bilen nu under "snö tiden". Själv kör jag med Michellin Ice-X dubb fritt och det har funkat riktigt bra ! |
|
|
Jag kör en 330iT -02 med friktionsdäck runt om idag, och förra säsongen körde jag fortfarande min gamla fina Subaru Impreza GT (MY-99). Och jag kan knappt uttrycka hur enormt stor skillnaden är. BMWn känns som en onykter överviktigt balettdansös i jämförelse med Subban. Subban hade exakt NOLL antispinn/stabilitetssystem, men det behövdes verkligen aldrig. Oavsett hur stora snösträngar som existerade så var det bara att vräka ut Subban i omkörningsfil och sen gasa på. Visst dansade den och gled, men den gick _exakt_ dit man pekade den. Bara att vrida ratten och trampa på gasen. Kvick och exakt. BMWn är ljusår ifrån ett sånt vinterbeteende, men jag gillar den såklart ändå. DSCn behövs verkligen, men utan den så vore det nog bara att parkera kärran under vinterhalvåret. Nä, en mer lättkörd och rolig vinterbil (och sommar) än Imprezan är nog svårt att finna. Tyvärr så är den dock jäkligt obekväm i längden... /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.