AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.590

Xenon problem E34

Köpte eftermonterings kit för min e34. Det funkade i två dagar sedan dog ena ballasten! Allt var rätt och riktigt monterat enligt instruktionerna, alla säkringar är hela, Lampan är hel..

Har bytt plats till andra sidan och lampan tändes inte då.

Man kan säga att ballasten är körd... Men vad är det som går sönder och hur går den sönder? Lampan bara tändes i 1 sek. och var sedan död... Öppnade upp ballasten och där kommer man inte åt nått..

Ny ballast är redan på väg från kina men man blir ju lite lurig....
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag vet inte var du köpt ditt xenonkit, men jag har också haft problem med så kallade eftermarknadskit, dom verkar inte hålla samma kvalitet som Hella och Osram t.ex.

BMW CS #5206
Ad
8
Adnan Ruhotina
BMW 540IM -95
Har ni kanske glömt och lägga in 15 A säkring istället för den som finns till enheten...?För xenonboxarna tar mycket mera ström vid startögonblicket...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
För mig är det styrboxarna som pajat och ett par lampor. Jag har aldrig bytt till nån större säkring, och på e46:an finns det inga säkringar till ljuset, så där kan man inte göra så mycket. Det är för övrigt svårt med eftermarknadsxenon på e46, man behöver speciella boxar.

BMW CS #5206
Hade 20 amp i min, kitet är från kina och ballasten har konstaterats trasig... Men frågan är vad som pajjade och om man kan göra något för att undvika det då nya ballasten kommer dit, har pratat med kina, och han säger att 2-3 % utav ballasterna har defekter?! Kvaliten skulle vara kanon enligt kinesen hehe... Kostade 1500:- för hela kitet så...

Jag bara undrar vad det är som pajjar när den pajjar liksom...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det är nog bara att hoppas på turen nästa gång, inte mycket annat du kan göra. 1500:- måste vara klart billigast hittils

BMW CS #5206
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kolla lödningarna i LKM modulen innan ni drar allt för stora slutsatser om Xenon kitet. Lite svårt att se om lödningarna e kass men jag skulle då gissa på det.

DANNE
Min bil:
Länk
jag köpte ett kit för 1200 kört med det ett år funkar kanon har inte ändra något
Det är nog bara att konstatera komponentfel inne i drivenheten. Det är kristiska komponenter där som jobbar under stress, höga pulsspänningar osv. Oftast är allt ingjutet så man kan inte göra nån service osv. Skulle våga påstå att de 2-3% felaktiga som kineserna pratar om är betydligt mera, det ÄR skillnad på dessa och t.ex Hella, Osram osv.
Ljusmodulen i E34 kan ha dåliga lödningar men om du skiftade sida så är detta uteslutet. Startströmmen på de drivdon för vanliga 35W xenon som jag testat ligger runt 10-12A under några sekunder för att sjunka till runt 4,5A efter startförloppet. En 15A säkring borde räcka fint, den tål dubbla strömmen under ganska lång tid innan den bränns av.

FP
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Lancer! Numer kan man få ett kit för 1200. Xenonkungens billigaste kostar det, och jag kör med flera sådana i mina bilar, utan problem.

Folke! Jag har konstatrat att går drivmodulen sönder, gör den det oftast ganska omgående, annars håller de bra, därför känns det tryggt att köpa i Sverige, där det är lätt att reklamera.

BMW CS #5206
Jepp, det stämmer oftast. Vad jag menar är att "kassationen" är betydligt över 2-3% och tyvärr slinker några igenom och hamnar hos slutanvändaren.
Passar på att fråga dig som konverterat mycket: Kör du alltid med färdigsocklade HID-brännare, t.ex H7, var det inte vi som diskuterade adapterringar för att köra med D2S i en H7-hållare? Hur är kvalitén på brännarna vad beträffar ljusbilden jämfört med ordinarie H7 t.ex? Jämnheten mellan olika exemplar?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.