AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
376

Byte av mätartavlor på E30?

Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Någon som vet vad man måste få bort för att komma åt dom??? Gärna en utförlig beskrivning tack.

//Ric Wraaaaooom
kan ingen hjälpa oss?? Jag undrar dessutom hur f*n jag får storleken vettig?? mina blir för små när jag skriver ut dem :-( Och så undrar jag hur instrumentbelysningen blir, lyser det igenom eller??

BMW rules!
Visa användare
152
Z
320i -90 kompressor
320 -87
Blir det bra när man skriver ut dom ??

/Z
Har ingen bytt mätartavlor på E30 eller?? Ska orginalen vara kvar eller ska de bort, ska vara kvar va? Kan nån svara.

BMW rules!
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Tog nyligt bort mina mätartavlor på e-30in åde var då inga problem. Tog ca 15 min att få ut instrument huset och ca 10 min att få bort tavlorna! Så vad är problemet?
För mycke skruvar eller? man måste ju ta bort tex. plasten som sitter underratten för att komma åt och ta bort den plastbit som sitter under instrument huset. Och sen skruvar man bort ramen runt å så är de 2 skruvar i nederkant och 2 st där uppe

sen lirkar man bara ut panelen och drar ur alla kontakter! Skruvar bort skruvarna på baksidan ,tar isär panelen å tar lös visarna .....sen skruvar man helt enkelt bara bort tavlorna!

Om man ska ha kvarorginalen beror ju på hurdana tavlor du ska sätta dit. Sånna du bara klistar på demgamle eller helt nya tavlor i annan färg!!
Visa användare
194
Ric
525i -89, och kör Pontiac Trans Am 350 V8 sommartid :)
Tack! Äntligen fick man ett bra svar! :)

Då ska man bara hem och meka lite då =)

//Ric Wraaaaooom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.