|
|
|
|---|---|
|
Nu är vinterprojektet igång! Började med att lackera om lyktinsatserna fram till silver istället för svart. Bild finns under bloggen. Vad tycks? // Marcus | |
|
Hittar inte..? __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Länk Länk /Anton |
|
| Är det där lagligt ? Blir inte den silvriga färgen att reflektera strålkastarens ljus felaktigt nu ? Antar det finns en anledning till att ytan varit svart (absorberande) från början... snyggt annars.. | |
|
Ja, det vete sjutton om besiktningsmannen gillar din modifiering om han upptäcker det. Själv så tror jag inte det bidrar till bländing eller liknande. Vad jag vet så finns det ju en del bilar som har reflektorn hela vägen ut till glaset och därför inte behöver ha någon svart plast längst ner (tex 206:an), så jag är absolut inte säker på att det inte är ok. Har du hört dig för?? /Bo-Erik Länk |
|
|
Jag har inte kollat med SBP om det är okej. Då det ser original ut tror jag inte att man lägger märke till det, men vi får väl se om det ser konstigt ut i "ljusinställningsinstrumentet". Hade väl varit värre om det var knallgult... Många E46:or innan faceliften har liknande lyktinsatser med antingen svart eller silver efter reflektorn. Så jag antog att om det funkar på dom så bör inte ljusbilden ändras. Bifogar bild i tänt läge. Länk Ha det gott! Mvh Marcus |
|
|
Ser riktigt bra ut! Skulle själv tänka mig göra samma sak. Hur tog du isär strålkastarna? Enkelt? /Bo-Erik Länk |
|
|
Funderade på att klä insatserna med kolfiber istället. Eller köpa hela insatsen i kolfiber är jui det man eftersträvar men det finns nog inte. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Nej, det är inget jag har sett i alla fall. Jag hade helt klart lackat det i bilens fälg! /Bo-Erik Länk |
|
|
E46 330 har detta standard före samt efter facelift: Länk Jag har svårt o se hur bilprovningen skulle bry sig om det, eller för den delen märka av det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja, om man målar det i den diskreta grå färgen är det nog lugnt. Undrar hur dom reagerar om man målar det i grönt eller blått? /Bo-Erik Länk |
|
|
Modifieringen är väldigt enkel. 1. Koppla bort alla kablar inkl. lampor. 2. Lossa de tre justeringsskruvarna 3. Nu skall lyktan vara loss. 4. Sedan är det bara att blöta trasan med T-röd och börja gno bort den svarta färgen. Färgen sitter på utsidan så man behöver ej öppna upp lamphuset. Var dock noga med att titta var maskeringen går (man kan ana en liten kant i plasten som man kan maskera efter). 5. När maskeringen är klar är det bara att börja lacka i valfri kulör. Reflingen som man ser på bilden sitter på insidan av glaset och bidrar till 3D effekten. Lycka till! Mvh Marcus |
|
|
Låter väldigt lätt. Det blir nog att måla detta OM besiktningsmannen gillar bostongrön metallic fälg där. Någon som vet vad som gäller. Är det tillåtet? Din "Macster" gråa färg är ju neutral, men jag vill måla det i min bils färg i så fall ser du. Mycket inspirerande! /Bo-Erik Länk |
|
| Vore kul att se det monterat och klart. :) | |
|
Bilen skall genomgå lite mer modifieringar innan den är klar, men jag kommer självklart lägga in bilder när fronten är ihopmonterad. // Marcus |
|
|
Tjena, Med: 2. Lossa de tre justeringsskruvarna 3. Nu skall lyktan vara loss. Menar du att du fick loss själva lyktglaset så lätt? Om det är så, då borde det väl inte vara jättesvårt att byta från oranga till vita blinkers? Hade för mig att det skulle vara svårare att få loss själva lyktglaset? Sorry om det är lite off-topic men vara bara tvungen att fråga =) Mvh Kristoffer |
|
|
Hej igen! Då den svarta färgen var lackad på utsidan av glaset behövde jag ej öppna upp lamphuset som tur var. Lackeringen kunde på sätt ske "utifrån" utan att demontera lamphuset. Mvh Marcus |
|
|
OK, orginalfärgen sitter alltså "under" glaset. Gäller alltså att få bort all färg när man målar om då. Man ser alltså "undersidan" av färgen? Behövs då ingen klarck då glaset i sig själv skapar glansen? Känns faktiskt som en liten B-lösning från BMW. /Bo-Erik Länk |
|
|
Helt rätt, det är "undersidan" på färgen. Jag använde T-röd och det blev förvisso en hel del gnoande innan färgen var helt borta men jag ville inte riskera att plasten skulle bli grumlig av för starkt lösningsmedel. // Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.