AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.395

Ytterligare en telefon fråga!

kU
10
kUbbAS
BMW 535 e39 -97
Hej hej jag har en e39 -97 med telefon! men det verkar som jag inte har nån mottagning på den! det är en ring med ett streck över som lyser och när jag går in i menyn och söker efter operatör så står det ingen mottagning eller upptaget! finns det nåt slutsteg eller nåt för mottagningen som är säkrad.... den fungerade finfint igår! har provat att reseta telefonen! och drog ur säkringen till den om den hade hängt sig!! så nån som har nån aning?
kU
10
kUbbAS
BMW 535 e39 -97
glömde även att fråga! går det att ställa in så telefonen slår av sig själv när man slår av tändningen?
Ring med streck över betyder "ingen kontakt med nätet". Om den blinkar betyder det att nät finns men du är inte registrerad pga t.ex kortfel.
Kontrollera din antenn eller ditt kort, prova ev. med annat.

FP
na
394
nasse
528i-98
Ja det går att ställa om tiden i telefonen
Har samma probem, telefonen gav upp helt plötsligt. Står att den söker nät men utan att hitta något. Ingen förbättring med annat simkort. Någon som haft likande problem och tips på vad var för orsak, Anten, telmodul etc?
Om du det vore fel på kortet så skall telefonen egentlign visa "simfel".

Ett tips är prova med ett väldigt gammalt simkort då dessa gick på 5v logik och de nya på 3v.

Vet att vissa fasta mobiltelefoner har haft problem med detta.

Om felet upkom helt plötsligt så kan det nog vara simkortet ändå, fungerar det i en annan telefon så behöver byte ej göras.
Ja, felet uppkom helt plötsligt. Funkat kanon tidigare, dock så behövde man (som vanligt) sätt in simkortet i den bakre modulen. Testat med kortet i en mobil och där funkar det fint, och telefonen har ju fungerat med just det kortet tidigare.
Detta gällde dock ficktelefoner, men det är väldigt vanligt att simkortsläsaren måste lödas om.
Jag tror inte att det är läsaren som är problemet just här för jag kommer åt telefonboken etc så den biten verkar funka. Måste ju nästan vara antenn eller antenförstärkare/steg om något sådant ens finns på E39?
Testade idag att ansluta en annan antenn. Men det hjälpte föga... antar att det är boxen som tackat för sig då... :(
Kanske sitter ett slutsteg där i som går att löda om.

Det kan tyvärr vara exakt vilket fel som helst.

Hur många olika kort har du provat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.