AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.001

Detta med KE-Jetronic? Hjälp mig :)

Har mekat med en KE-jetronic-matad (Lambdastyrd) sexa litet, misstänker att kallstarten ligger på hela tiden därmed att den går som en potta skit ibland och surar ner sig rätt ordentligt (stinker bensin som f*n ibland).

Kan termotidaren göra så att snurran blir njugg och feta på med "kallstartsprogrammet"? (finns inget riktigt sånt på KE-Jetronic, styrs väl via termon och EHA:n va...??)

Provade koppla in en annan Termotidare, dock inte rätt sådan men kallstarten var klockren (nåja inte klockren men bättre än tidigare kallstart), däremot motorgången inte helt 100%

kommentarer osv mottages tacksamt då jag vill avsluta detta kapitel

EHA=ElectroHydraulic Actuator=Styr differanstrycket mellan låg och högtryckssidan, sitter på bränsledistributören

Termotidaren (den jag misstänker) har två anslutningar och jordar i motorn, ena anslutningen går till CIS-E (Styrdonet för KE-jet:et) och andra till EZL (Tändsystemet)

Denna termotidare ska väl se till att motorn ska gå med förhöjd tändning på varmkörningen för att sedan reglera ner till normal när den är varm? Fördelarlock o rotor sitter enligt M20-Motronic-vis dvs på gaveln av toppen och icke vridbart lock

___
Mvh
Patrik N.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.