AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
55.875

BMW-träff i Halmstad den 29/4-2006!

Sida 19 av 24
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Tryggvesson: Kanonbra!

Thörner: Det ligger precis vid motorvägen... det går inte att missa... (om du inte håller en jä*la hastighet. :-)
Varifrån kommer du? Inte bortifrån partillehållet som en del av oss andra dårar eller?

/Magnus
Bredasten(mc donalds) vid 10.00 i Värnamo blir jättebra för dom som kör förbi där..
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan komma :(, mitt nya avgassystem ska monteras på på lördag :(. Så jag siktar på Mantorp träffen istället.. Väldigt synd att det blev på detta viset hade varit mycket trevligt med en träff. Dock så har jag väntat nu i en månad på systemet så jag måste verkligen göra det också =)

Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Värnamo gänget.

Är det inte läge att åka lite" tidigare så man hinner tvätta av pärlan om det skulle behövas.

jag kommer att åka så jag är nere i Halmstad ca en timme
innan träffen börjar.

det skulle innebära att avresa Värnamo/Bredasten skulle behöva vara 09:30
Vad säger ni.??

/Peter

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Fantastiska z4:an
det var tråkigt att du inte hinner på träffen .. Hade varit kul med rese sällskap.. men jag förstår länktan efter avgassystemet.. ;-)

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Fl
41
FlyingFinn
328i Touring -96
bmwjonsson:

För min egen del är det ok att åka lite tidigare...

Min bil är ganska risig, så en extra tvätt gör nog ingen större skillnad..! :-)

Killen jag skulle möta upp i Ljungby har fått förhinder, så där blir det inget stopp (om det inte behövs av andra anledningar).

Vad säger ni andra som tänkt åka från Värnamo? Kl.9.30 istället?

/Tero
Visa användare
79
Thörner
320D -99
Z3 Magnus:

Då gåller det att släppa på gasen annars kan det finnas stor risk för att jag missar den annars.. ;) Var i partile för en månad sen, hittar dit men inte mer... Kommer ifrån Kungälv hållet och ner så det är raka spåret och tur är väl det... ;o)

¤Säffle Rebellen¤
*Om Gud inte kör BMW varför är då himlen blå och vit?*
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
jag kommer när och var möts man och vilken tid.

I dont drive fast
But i fly low
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Thörner: Hehe.. du har ju EuropaMeistern's nummer om du inte skulle hinna släppa på gasen så du hittar, men det ska nog inte vara några problem!

/Magnus
Amethyst
Finns det plats utanför båda ställena vi besöker, för alla bilar?

BOOM BOOM BASS
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
inte säkert jag kan komma, får kanske inte tillbaka bilen innan lördag..
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej!

Tycker att det är synd att ni byter plats så sent!

Kunnde vi inte träffas vid Eurostop och sedan åkt på nåt annat ställe eller nåt ???

Själv så vet jag inte var vi ska vara osv ??

MVH

Ezi Pezi
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Ezi > Förmodligen kommer vi inte få plats alla då Eurostop som tidigare nämnts har 10 års jubileum.

Vi ska träffas på Kattegatts gymnasiets parkering nästan inne i centrum.
Kolla på Länk för karta och vägbeskrivning.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag kan garantera att jag enbart gjort ändringar i Lördagens upplägg (tex träffplats) med hänsyn till träffens bästa och att allt skall bli lyckat. Ingen vill stå och trängas men etc en ensamstående trebarnsmor och hennes ungar när de lastar deras Opel Astra med trakräcke full och öppnar dörrar utan att tänka sig för... Kattegattgymnasiets parkering är stor och är relativt lätt att hitta även för den som inte känner till stan. Följ bara Tryggvessons eller min vägbeskrivning så skall det nog lösa sig för alla.

Jag har ett litet problem dock: Har inga domare på utställningen.. Någon som känner nån lämplig?????
Eller skall vi rösta själva?
Skriva regnr på den man röstat på och lägga i en låda?

Är mkt ledsen att det uppstår oklarheter och problem i sista stund! Har tyvärr ingen tidigare erfarenhet av att försöka organisera nåt liknande, men man gör sitt bästa och jag är säker på att alla kommer få en trevlig dag!!

Ett tips till alla kan även vara att skriva lite fakta om sin bil på en lapp och placera i ex framruta.

EX:
BMW M3 -97
MOTOR: 3,2L, 321HK, 350 NM
KAROSS: GT vinge, Angeleyes, crystal clear bakljus
Chassi: FK königsport coilovers
Hjul: BBS RSII 8*18" fram, 8,5*18" bak. Dunlop SP900 225/40-18"
mm

Vill även göra er uppmärksamma på att de som inte känner till Halmstad kan följa efter mig när vi förflyttar oss!(kommer i BLÅ SEAT IBIZA). Jag kommer även behöva guidning av tryggve mfl när vi skall till Sandtlet och WCR.

SOM SAGT: 12`00- ca 13`00 möts vi på Kattegattgymnasiets parkering sen löser sig resten!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
a_wingard73 - Du har gjort ett jättejobb! =) Verkar bli en tokbra träff! Tycker det intressantaste alternativet är att folk får rösta på varandras bilar, är inte det roligare än någon domare?

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Andreas: Som sagt, du har gjort ett jätte jobb och snart är vi där! Ändringen av mötesplats va nödvändig som jag ser det. Vi hade INTE fått plats tillsammans på Eurostops parkering. Blir bra borta vid nya platsen, men som sagts tidigare så är nog en skylt om ändringen på Eurostops parkering nödvändigt även ett mobilnr. som leder till dig (tex. tillfälligt kontantkortsnr.) på den skylten kanske.

Sen angående röstningen så är det kanske svårt att utse en jury så här sent. Men ett förslag är ju att dela ut en liten röstlapp i samband med att man betalar in avgiften för träffen till dig eller vem du nu utser till ansvarig för detta. Alltså en röstlapp/betalande bil eller en per person. Röstlappen behöver ju inte vara något avancerat utan istort sett bara en tom lite lapp där man skriver det reg.nummer man vill rösta på. Så enkel som möjligt för att sen lätt kunna sammanställa resultatet.

Angående informationen om och på sin bil så tror jag oxå att många anser att det är försen information för att nå ut till alla men dom som "hinner" och känner för det kan ju göra det. Jag tänkte sammanställa något litet, typ ditt förslag ovan, om min nya kärra.

Mvh Jimmy

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag kommer sätta upp några skyltar vid Eurostop om platsändringen med tlfn nr som jag kan nås på.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Andreas: Tycker också du har gjort ett bra jobb med denna träff. Ser verkligen fram emot lördag.

KoG: Ska vi säga 10:30 vid Shella macken vid Center Syd?

Ingen annan från de sydligare delarna som är sugna på att köra tillsammans?

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Fan det är fel helg grabbar :) Kan ni inte skjuta det en helg så jag kan få rulla runt med min 635:a med? ;) Nu får jag nöja mig som passagerare i en 330ci... Hoppas på fler träffar.
Visa användare
8
KoG
[E87] 130iM
[E39] 525iA Touring -04
[E36/7] Z3 Roadster 2.8 -98
CompactK: Center Syd, Shella, 10.30. Spikat!

Alla fran Malmo/Lund: Anslut! -sa drar vi upp tillsammans.

Andreas: Kanon.

Om det ar andra fran norra Skane som skall med sa hojta till om samling sa ansluter vi pa vagen.

Kor sa det ryker.

/KoG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.