AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
55.896

BMW-träff i Halmstad den 29/4-2006!

Sida 1 av 24
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Satt och va sugen på en ev träff i halmstad... Hade vart kul att samla ihop så många BMW entusiaster som möjligt och samlats i halmstad eller i närheten nån gång i vår/sommar eller va tycker ni??
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
I´ll be there!

Diesel-räsern
/Rickard
Bra idé, Halmstad verkar vara en BMW-tät stad vad jag kan förstå. Kommer gärna upp på en träff, om ni planerar ihop något skoj... kanske med en liten körning på roliga småvägar utanför stan? Brukar uppskattas :)

Mvh,
Kalle

Vagnparken: Länk
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jaaa!
Finns en massa trevliga småvägar runt Halmstad, har en liten slinga som brukar åkas på sommaren...

Kalle > Hörde för ett par år sedan att Halmstad var Sveriges BMW tätaste stad.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jimmyboy: Skoj att du vart intresserad av min bil! firman jag köpte den av sa att de va nån mer som va sugen på den.. Jorå den är i bra skick, men det finns smågrejor att fixa. Bla va stötdämpare mm dåligt, men de hade jag ändå tänkt byta eftersom jag vill ha lite snyggare stuk och väghållning. Och en del stenskott mm, fasst fronten, bagagelucka och vingen är på lack.

kul att de finns så stort intresse för en ev träff! det finns gott om BMW häromkring! och en hel del småvägar oxå!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

a_wingard73: Men kan vi utse dig till ansvarig för denna träff? Du hittar en dag, tid och plats mm.

*OFFTOPIC*
Ja det stämmer det va jag som va det. Konstigt, för det verkar som om han lovat bilen till oss båda. Jag ringde på bilen samma kväll som den kom in på blocket, sen efter ca en vecka så sa han att det hade ringt en ny kille men att jag hade första tjing på den. Så han sa att jag fick veckan ut på mig att bestämma mig men det fick jag ej. Men jag hade redan lagt ner M3-planerna då pga. av att jag tyckte det va för mycket pengar i mellan (+ försäkr.) för att få en utseende mässigt likadan bil (är ju nästan en kopia av min el. tvärt om). Visst STOR skillnad när det gäller motor mm. men ändå. Nu siktar jag ist. på E46 330Ci, men vi för se.

Min ögonsten: Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jimmyboy: Ja jag kan försöka få ihop nåt bra.. Tryggve kanske kan komma med bra tips,, han bor ju i stan.

Ja våra bilar är lika till utseendet.
förstår att du hellre satsar på en 330. E46orna är riktigt snygga med små medel! Det känns ju inte riktigt som man bytt bil när man köper samma karossmodell mm... Ännu mindre skillnad om man får samma färg mm.
jag blev dock lite besviken när jag såg bilen eftersom de utlovade 100% kanonskick i lack och inredning, men i det skicket va den inte. Inuti är den visserligen riktigt fin. fasst som jag tidigare sagt så håller jag på att åtgärda de små saker som fanns.
Hej! Hade varit riktigt kul med en träff i Halmstad. Vi som bor får väl komma på en bra mötesplats eller vad säger du tryggve:)

Mvh Alexander
Ja med på en träff i Halmstad ;)

Toni
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ni som bor i halmstad. va kan vara en bra plats att ha träffen? Den vanliga slottsparkeringen e kanske inte aktuell eftersom detta kommer ske under dag/kvällstid och den förmodligen e ganska fullsatt av shoppande damer mm.
kattegattgymnasiets parkering är stor men kanske inget kul ställe att hålla till på?
Mc donalds vid euostop är kanske ett altenativ, eller kom med förslag. Man får ju tänka på att alla, även de utifrån skall hitta. Det är ju kanske roligare om det är lite rörelse runtomkring. folket lär häpna av alla fina bilar på en gång;)
Tid för god planering finns ju.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Kanske borde funka vid slottsmöllan, där borde finnas plats och där är riktigt trevlig miljö. Nu har jag iofs inte varit där på länge då jag bor i Helsingborg för tillfället men kan vara värt att kolla upp.

Ja bor inte i Halmstad men känner till till staden litte och tycker att Mc donalds vid eurostop låter bra för det är ganska lätt o hitta sen kan man köra till ett annat bättre ställe om du nån kommer me nåt bra förslag.

Toni
Ja Kattegattskolans parkering eller parkeringen vid Eurostop är två mycket bra alternativ för där finns gott om plats. Kanske lättare för personerna som inte bor i Halmstad att hitta till Eurostop. Roligt att det finns intressen för träff iallafall:)

Mvh Alexander
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
McDonalds / Eurostops parkering torde vara lätt att hitta till för utomstående, men de är kanske lite tråkiga platser...
Hotell Tylösand?
Halmstad Slott vid Najaden är mitt stan, precis utanför slottet är ofta gott om plats (alltså inte slottsparkeringen).

/Johan Tryggvesson

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
tryggve: Perfekt ställe! Lite roligare utsikt med!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jo tryggve: jag bor nästan granne med din farfar... på enegatan fasst längre upp mot elias fries skolan..;) Din farfar vet garanterat vem jag är

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Andreas:
Tror jag och min bror har sett dig åka förbi några gånger när vi varit där. Du hade väl en gul E36 328 innan? Och ja, vår farfar vet vem du är. Han brukar tala om för oss hur mycket du tvättar bilen ;-)

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ja det är mig ni sett då. haha ja det är jag som står för största delen av Hyltes vattenkonsumtion!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
hejsan, slottet är en perfekt plats... gott om plats och centralt..

tryggve, du bor nere på söder va? seglaregatan? parkeringen brukar vara full av era bmw ;) det e vi som har den gula porshen... skulle vara kul o se dina alpina och 325an som ni renoverar...

MVH Tim
ri
20
ringberg
BMW 318d Touring -11
de ser jag fram imot
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jag har heller inget emot en liten sväng till Halmstad när deet börjar bli lite varmare ute. =)

/// Viktor

Mer mos till folket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.