|
|
|
|---|---|
_marcus_ |
VAr på väg till beskitningen (e30 325) då bilen börjar gå lite konstigt, värmen försvann men tempmätarn står fortfarande normalt... skulle stanna o öppna huven då fanns ingen tomgång så bilen dog. Sen var det nästan omöjligt att få igång den men det gick tillslut.. körde en bit, gick ganksa normalt, sen blev den helt orkeslös, gick köra max på 2an, därefter stängde jag av o bogserade hem den. Misstänkte först att remmen hoppat men så va inte fallet. Gjorde komptest och hade då fullt komp ¨på ettan men nästan inget på de övriga. Bytte toppackning o bultar, fick då fullt komp på 2an oxå. provade o hälla olja i tändstiftshålet och får då bra komp på de övriga vilket tyder på att ringarna förmodligen är kassa, men vad jag inte kan fatta är varför ringarna på 4 alt. 5 cylindrar kan säga upp sej så där på en gång o varför jag fick tillbaka kompet på 2an. Vore tacksam för alla idéer angående detta.. blir inte klok på det själv iaf. Tilläggas bör att ventilerna är täta och blocket o toppen sprickfria och plana. //Marcus |
|
Man undrar om du hade bytt kylarvatten eller meckat med något där kylarvatten är inblandat innan besiktningen eftersom det började med att värmen försvann? Kan det ha varit luft kvar runt de bakre cylindrarna? Nisse |
|
_marcus_ |
ja det hade jag, hade strax innan, bytt vatten o luftat, har oxå varit inne på den teorin at ringarna brännt fast... men tempmätarn brukar ju alltid rusa upp till rött direkt då men det gjorde den ju inte... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.