|
|
|
|---|---|
|
Som topicen Vill gärna att grejjerna är lite lättare än orginal , samt at skivans storlek ej bör överstiga så mkt mer än 302mm , ska vara bra nyp i grejjerna och orka med ett par varv på ngn bana utan att mattas ut. Hur stor skivor kan jag få dit i orginal oken?..finns det ngn modell som passar bolton? ngn som har tips? (har 15" frontrunners för strippen åka som begränsar storleken på bromsar) | |
|
För bankörning räcker det med originalskivor, lite värmetåligare belägg samt byte av bromsvätska. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Njae vi tycker inte dom räcker...när man ska bromsa ner från 250-260Km/h till 0.. Bilen har idag ca 750Hk och Sellholms fjäderben runtom..men "orginal" bromsar. |
|
|
Ring och prata med Per på www.peansweden.com han kan bromsar och M3E30 //Fredde BMWCS Nord #4699 Umeå Länk Länk |
|
|
Japps det är väll det enda rätta iofs , ville höra vad ni som kör M3 gör bara med era bromsar. |
|
|
Jag kommer använda orginal skivor och lite bättre belägg. I framtiden skall en större huvudcylinder dit och stålomsunna slangar. Klyningen för bromsarna är också en punkt att förbättra. Sedan är användnings området avgörande för vad man skall ha för grejer. Jag som kommer att använda bilen på clubträffar och banmöten. Vid rakfram körning är det helt andra saker som avgör vilka grejer man skall prioritera. //Fredde BMWCS Nord #4699 Umeå Länk Länk |
|
|
Har du provat skärm? ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Jobbigt att fälla ut skärmen inför varje kurva ;) det är en Allroundbil..MEN fälgarna fram begränsar skivstorleken och därmed bromsverkan |
|
|
Jag har satt på skivor från m3 e46 (330mm) och ok från BMW 850 -91 det blev helt klockrent |
|
| passar verkligen e46 m3 skivorna och bmw 850 oken rakt på på m3 fjäderbenen???? inga distansbrickor eller någon???? mvh björn | |
| åker med m3 e36 grejer. | |
|
Bra bromsvätska, bra belägg samt inte minst viktigt en bra kylning så räcker orginalbromsarna LÅNGT !!! ______________ mvh ///M artin |
|
|
har e46 m3 skivor liggande. rejält mycket större än m3e30 skivorna... en kille i tråden påstod att man kunde använda bmw 850 oken... någon som testat?? mvh björne |
|
|
Gå in på M3E30.se och leta upp medlem 48, han har skivor från M3 E46 och ok från BMW 850 -94. Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret www.m3e30.se |
|
|
Köpte en spacaer på 20mm och svarvade ner den till 13mm och det som blev över (5mm) efter att ha svarvat den blev centrering till bromsskivan. Fick ta bort centreringen (på navet) till fälgen så att fälgen nu centrerar på spacern. Bromsoken från BMW 850 passar i orginal okhållare så det är bara att bulta dit. EB |
|
|
jepp.. skruvat och hamrat hela helgen. ritat upp en spacer som blev 12,5mm. kör du med kapade bmw 850 belägg eller vilka belägg kör du med? //björne |
|
|
Jag kör med M3 E36 broms prylar, spacer skivan som jag har innanför bromsskivan är 12,7 mm. Bilder på det finns i min blogg. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Porsche Boxster/996C2 ok samt 328 E46 skivor har jag använt. Funkar med 15" /Anders |
|
| Fick slipa av kanten på bromsbelägget litegrann | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.