|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som eftermonterat uppvärmning i vehusventilationen på en tyskimporterade 320d? Fick ett tips från BMW servicen att det skulle löna sig att montera innan den fryser och skjuter ut oljan ur motorn. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... | |
|
Var för en stund sedan och hämtade en eftermonteringssats från bmw med vehusventilation menad för bmw dieslar i kalla länder. En mekaniker på bmw har skrämt mig med att han hamnat och reparera 2 st tyskimporterade bmw dieslar efter att de skjutit ut all olja när vevhusventilationen frös. "Tyska" bilar har inte medan finsk och troligen då också svensk importerade har ett värmelement installerad i slangen. Lönar sig att kolla upp det om man inte är säker. Påbörjade montering med att ta bort plasten så att jag slapp åt luftröret/vevhusventilationsslangen. Efter att ha demonterat härligheten kopplade jag i kablaget till värmaren i vevhusventilationslangen och började montera det nya luftröret till turbon. Och h-vete om inte det var fel rör... det var allt för långt. Passar troligen en 330d. Verkar vara samma konstruktion där. Blir att byta ut det genast i nästa år så att man lungt vågar köra när det är kallt =). Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
Nu har jag fått rätt lufrör/vehusventilation. Länk Nummer 4 på bilden. Det som finns monterat orginal på en tysksåld diesel har inte värmaren som syns på bilden (nr 9) utan vevhus slangen är direkt kopplad till lufröret. Ska försöka montera det i helgen. Bara det nu inte fryser när man vet om problemet och har delarna färdiga för montering... hoppas Murphy sover. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
Murphy sover aldrig! Men han kanske är upptagen med något annat just nu.... ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.