AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
992

Båt känsla i 523

Malman
Min 532ia -97 går som en båt ibland... gungar fram på vägen som om man gasar släpper gasa släpper osv och när man släpper på gasen så finns det knappt nån tomgång. och kan tom dö. Jag har verkligen inte en susning om vad detta kan bero på då det bara händer ibland! Vad kan det vara????
kan tänka mig att luftmassmätaren kanske inte funkar som den ska....
Malman
Jag funderade på det me, men kan man kolla om den är dålig. Kostar ju lite så att det är ju inte så roligt att byta den om det inte skulle vara den!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Är bilen orkeslös?? Självdött någon gång??

mvh
Malman
nee, ingen större skillnad på kraften, men det dör ibland på tomgång men bara när den går som en "båt" när den går som den ska funkar allt!!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kamaxelgivare eller vevaxelgivare är ett tips, du bör lämna in bilen för diagnos så de kan läsa ev. felkod.

mvh
Ba
127
Banditleffe
525i -95 Executive
Sådär som en båt vill ja inte minnas att min gått, men den drar, motorbromsar, drar, motorbromsar ibland, kanske de du kallar båtgången? Iaf i mitt fall är det Lambdasonden som bråkar sa felkoden.

Du kan kolla om luftmassemätaren strular genom att dra ur kontakten till den, går den bra då på nödprogrammet så finns de väl anledning att oroa sig.

Men som Dutta säger, lämna in den för diagnos, så får du ju svar :) förhoppningsvis...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.