|
|
|
|---|---|
|
Hi all! Ligger i startgroparna för att investera i en 525 eller 530 DA touring eller sedan. När man kollar så har många bilar (Impor och sv sålda) gått sisådär en 10-11 000 mil. Är främst intresserad av lågmil 02 och framåt (E39 facelift mod). Vilka service intervaller kan jag förvänta mig över 10.ooo mil och vad är det för kostnader ?? (vad byts vad kostar etc). Helts skulle jag vilja hitta en 5000 mils kärra. Men det verkar svårt....... | |
|
Hej o välkommen! Service intervallen beror på hur du kör. Gasar du mycket då kommer den tidigare o i mitt fall är det i snit var 3000mil om jag ljuger inte för mycket. Motorojla o filter är det viktigaste men det ska oxå bytas kylarvätska varannat år o bromsvätska nån gång i livet. Vad det kostar på verkstan det kan variera allt från 1000 uppåt. På min bil gör jag det själv o det blir lite billigare... Under 1000kr men jag fyller i 7,5l olja o det är dyrast (700kr). MVH Grabber |
|
|
2500liter bränsle har du att spendera mellan serviceintervallerna för bensindrivna, kan var likadant för diesel är osäker på det. Pröva och sök inlägg så kanske du hittar något läsbart. mvh |
|
|
citroen: Välkommen till forumet! Serviceintervallerna styrs av hur mycket bränsle och hur lång tid sedan senaste service. Intervallerna är enligt följande från ny till skroten: Oljeservice-Inspektion1-Oljeservice-Inspektion2 Servicepunkter som ingår: Länk Mellan varje service är det ca 2500mil på E39:orna beroende på körsätt, dessutom skall kylarvattnet och bromsvätska bytas vart annat år. Kostnad för oljeservice ca 1800-2200kr kostnad för Inspection 4000-6000kr på BMW, billigare på icke märkesbunden verkstad. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.