|
|
|
|---|---|
|
Efter att nu har haft bilen några dagar och 30 mil bakom ratten (se mitt inlägg "från 750 -93 till 735 -87 The Story) Då var jag ju minst sagt i en sagorus över att ha fått en BMW igen, kan följande konstateras: Bilen har rullat 25000 mil och det känns lite i styrningsglapp och övrigt slammer i bilen. Lite orolig tomgång med "drive" i och stillastående, Brr... Allt fungerar dock utmärkt! Enligt datorn drar släden allt mellan 1.35 och 1.80 per mil. Med tanke på att 750:n ville ha 1.07 och 1.75 på motsvarade stäckor så känns det lite snopet? Inte för man ska bry sig soppaförbrukningen på det sättet med tanke på biltyp ocg ålder men ändå! Jag tog bilen till en kompis på kvällen och förklarade att jag överväger att sälja den. 10 minuter senare var polaren stolt ägare till vrålåket. (Hans gamla Volvo drog nästan lika mycket och dessutom fungerade ju ACC:n i denna vilket hans inte gjorde) Ska åka och titta på en 740 E38 idag. Affären är i princip redan klar på telefon så räknar väl kallt att åka hem i den framåt kvällen! All tänkbar utr utan GPS enligt säljaren, vi får väl se vad han menar med det... Ska jag verkligen överge E32 till E38? | |
|
japp de gör du rätt i du blir hel nöjd de lovar jag mvh M5 THE REAL POWER 740IA ALPINA POWER FUNKAR ME |
|
| vad jag just läst så har du jue just gett upp E32 ;) Nää en e38 är ju det självklara steget i 7Serien innan E65 dvs. E32 är ju den äldre "instegsmodellen" enligt mig iaf. Har en 735a nu och skulle gärna vilja uppgradera till en e38 då den är "Sjuserien" för mig. Finns mycke skoj till de också samt designen är ljusår före e32an. Så tjacka dig en fin e38a och njut över att e32 dagarna är över :) | |
|
Då var man ägare till en 740 -95:a. Har bara kört in bilen på jobbet och sedan hastat hem till familjen på annan ort så fortsättning följer på mån-tis... Hann dock konstatera att det fanns telefon i mittarstödet och helskinn med delat ryggstöd (normalt?) Allt jag provade fungerade så vi hoppas det inte blir några obehagliga överaskningar senare. Kändes dock inte riktigt som bilen kom från samma planet som E32:an. Har vant mig vid ESP (ASC+T) på privatbilen så det var gott. Trevlig helg! |
|
|
Abstinensen blev för svår... Jag åkte till jobbet och hämtade den nyinköpta och tog ut den på en liten luftning ikväll. Garvarde gott åt det knappmanövrerade solskyddet bak och efter 15 mil bakom ratten hade den sugit i sig 1,23 l/milen. Det kan jag verkligen leva med! Resultatet är att jag lär köra den veckan som kommer innnan det är dags för avställning. Lika bra att känna efter ordentligt så man vet att bilen ska vara kvar några år. Föregående inköp tidigare i veckan blev ju bara 3 dagar gammalt... Lustigt nog så är skillnaden mer än jag trodde mot min 750 E32 som jag sålde i sommras. Förvisso skiljer det inte mycket effekt på pappret men ändå. Men bränsleförbrukningen är inte helt ointressant så åttan får hänga med ett tag misstänker jag... Visst fan är E38:an en modernare bil än E32. Inget snack om saken! Jag känner ingen ångest över att ha bytt "upp mig" en modell samt att frugan trodde jag köpt en mindre bil än förut lär inte käftas emot! Säger mer om bilen än om frugan för helt bakom är hon inte. Er bilhandlare på hisingen som säljer ett helt annat märkt som födokrok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.