AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.538

Avbruten torkare - Hur snål får man bli?

Visa användare
20
Pysen
520i -92
NÅGON har tagit mitt ena torkarblad inatt. Hur sniket som helst. Inte för att pengarna spelar någon jätteroll men torkararmen är paj och jag blir så arg......

Nu kan man snurra armen åt alla håll. Den vänstra fungerar men den högra är helt död. Några tips om vart jag ska börja felsöka?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du säger att armen kan snurra hejdlöst = inte bra, tyvärr blir det nog byte av hela högerdelen...

Mvh
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
förmodligen bara splinsen på axeln eller armen,titta på det hur dom ser ut,går alltid att spärra armen på nåt sätt,tex med en liten skruv igenom,men visst kan det vara kass längre in i grejorna!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hoppas det räcker med att spärra armen, en genomgående/låsande skruv låter vettigt.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Man kan ju bli förbannad för mindre. Vart stog bilen när det hände?
Risken finns ju att det är länkaget som har gått sönder.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Det var nåt nytt - har aldrig hört nån som blivit av med ett TORKARBLAD förut! Och i vår lilla stad, dessutom. :( Nåja, hoppas det inte blir dyrt för dig att fixa det bara.
Visa användare
20
Pysen
520i -92
Tack för tipsen. Armen är inte bytt utan lossad och tillbaka skruvad. Det fungerar utmärkt så jag har nog haft tur.
Bilen som ALDRIG står i Åhlensgaraget stod där när detta hände.
Pysen: har ni Åhlensgarage på Gotland?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Vilket folk alltså, Välkommen till klubben, fick mitt ena torkarblad avbrutet till imprezan..AVBRUTET inte ens stulet... *Suck* Avundsjuka antar jag

mvh Jojje
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
fan va less man blir på alla idioter!!! Snart repar de väl ventilhattarna eller petar näsan med ens radioantenn... tur man inte har nån på M3an;)

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Udo: Det ligger mitt i östercentrum i Visby.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.