AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
604

Kan det vara toppackningen som gått?

Tu
9
Turbodanne
325 Turbo -92
Hej.. Jag har några frågor angående min bmw 325 turbo..
När jag var ute och körde så kändes det som om bilen blev slö för en liten stund för att kort därefter gå som den ska.. Senare när jag stannade så bara sprutade det vatten från ex-kärlet. Jag bogserade bilen till garaget för att kolla vad som var fel. Fyllde på vatten och startade, Tempen är normal men nu kommer inte nån värme i coupen. kan det vara luft i systemet eller har toppackningen gått? Nån som vet va det kan vara för fel på den?

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hej & Välkommen till detta forum!

Du är inte ensam om att befinna dig i den situationen som du gör, många har varit där tidigare med likande symptom. Genom att söka efter gamla inlägg så kan du hitta snarlika trådar där du kan följa utvecklingsförloppet.

Länk

Till ditt problem så kan det mycket väl vara så som du säger. Alternativt vattenpumpen som havererat eller för mycket luft i systemet. Du kan ju göra ett enkelt Co test för att leta efter avgaser i kylarvattnet, gör på lokala kylarfirma/verkstad. Antar att du kollat hur oljan ser ut. Hur som helst har jag varit med om väldigt liknande händelse, då hade min packning gått på 4 ställen, toppen var hel.

Men att en 325 som är överladdad käkar packningar kände du väl till? Får köra med lite tjockare grejer och arp bultar så det håller bättre. Besök trimnings avdelningen så har du å läsa!
Tu
9
Turbodanne
325 Turbo -92
Tack för svaret.. ska leta vidare. Hoppas att det inte blir allt för dyrt att fixa den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.