|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att se över mitt växellänkage lite och fundrade på vilka delar som är vanligast att byta.. Länk Diesel-räsern /Rickard | |
| Vanligast är bussningarna i varje ände av den nedre pinnen, dom är dock inte nummrerade på bilden ?? Jag vet att dom finns att köpa lösa till E30 som ser exakt lika dant ut. Men 2 och 7 är oxå bra att byta. | |
|
var som jag anade.. danke för snabbt svar! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Förtydligande. Bussningarna sitter nertill på spaken och i medbringaren du ser på andra änden av pinnen. |
|
|
jo, det vet jag, bytte dem på min förra E30.. funderar på ifall det inte finns nya till E46, så borde det funka med lagerbrons eller liknande va? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag gör själv av 12 mm kopparrör (10 mm invändigt) Bussningen är 14 mm utvändigt, men jag låter den sitta kvar och borrar den med 12 mm och slår i rörbiten, smörjer rikligt med kopparpasta. Min bil har gått 2500 mil nu och den käns fortfarande "ny" i spaken. Men lager brons vore väl det bästa om man har tillgång till svarv. |
|
|
Länk /RS2 |
|
|
Underbart folks! blir till att pyssla med detta om nån vecka framåt.. På tal om annat så har kommit på en nackdel med låg bil =) När det snöar som det gör nu och ingen röjer vägarna så trivs inte min bukplåt så bra utan släpper i ena kanten fram och sedan bara öser in snö.. Så nu kör jag utan så länge, pga att det blev packat med snö mellan motor och kylen vilket inte är så lyckat.. Får bli en ny bukplåt om nån månad.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Ja, jag har inte bytt till vinter fjädrar än (byter för att isdäcken ska få plats) så med 7 cm frigång fram är man plogbil åt sig själv ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.