|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter några år utan BMW så börjar det bli dags igen. Har hittat en 118d som jag ev. kommer ta som tjänstebil. Den aktuella bilen är en s.k. "skyltbil" som jag får till rätt pris. Tyvärr, som alltid när man inte varit med och kryssat i tillbehören själv, så fattas en del utrustning. Bilen är utrustad med Advantage-paketet men saknar multifunktionsratt - vilket jag definitivt hade valt om jag fått. Så frågan således - tror Ni att man kan byta orginalratten till en multiratt, är det förberett? Ska iofs fråga försäljaren om detta imorgon, men är redan nu nyfiken på om någon vet. Stereon skulle jag också vilja ha bytt till en Professional istället för den Business som sitter i nu - vill ju kunna spela upp MP3:or direkt från skiva. /Robban | |
|
Bör inte vara några problem att byta ratt. Om det är standardratten Länk som sitter på och du vill byta mot sportratt Länk eller M-sportratt Länk med multifunktionsknappar så måste du även byta airbag så det hela kostar nog en slant. Är det däremot redan en sportratt eller M-sportratt i bilen fast utan knappar så tror jag inte du behöver byta ratt utan enbart byta själva plastkåpan där knapparna sitter samt att komplettera med någon kabel. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaret. Jag vet inte vilken ratt det sitter i - får undersöka detta. Använde siten du hänvisade till för att kolla om stereon skulle gå att byta mot en professoinal. Jag tycker det ser ut om det borde gå. Kan du utläsa något annat? Ni som har en 1:a - hur är ljudet? Behöver man ha det där högtalarpaketet eller duger standardhögtalarna? /Robban |
|
|
Jag har Professional radio'n med standardhögtalare och jag tycker ljudet är fullt godkänt. Hade 12" bas i min förra bil, så lite saknar jag den där riktiga bas-kicken, men bortsett från det känns det, utan att ha lyssnat på en bil med extrahögtalare, som om det finns tillräckligt med ljud som standard. |
|
|
Robban74: jag tolkar det också som att det enkelt går att byta stereon. ___ //Ulf |
|
|
De ska gå fixa vilken stereo som helst om du vill det. ska själv byta och fixa en sub så man får lite extra till ljudet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.