|
|
|
|---|---|
|
Alltså ett ytterligare batteri som placeras ovanför det befinliga. Det kommer behövas en annan bakluckeklädsel för detta (täcklucka). Är det något som finns på bmw (orginal) eller har någon installerat ett andra batteri i sin E38? | |
|
Dubbla batterier fanns som standard på E38 750iAL och L7. Mig veterligen gick det inte ens att få som extrautrustning till några andra E38:or. Kan dock inte vara omöjligt att eftermontera, vad jag vet är det bara några monteringsdetaljer ( Länk ) och kablar ( Länk ) som skiljer... Enklare än att installera ett andra batteri torde vara att byta det existerande batteriet till ett med högre kapacitet. Är väl 90 eller 110Ah som standard? Wilhelm Svenselius |
|
| Hej,jag har dubbla batterin i min o de är ingen al eller L7,så de måste väl vara std till bilar med mycke utrustning? | |
| jag var på bmw och fråga de om detta. Varken mekanikern eller de på reservdelar kunde ge mig något svar!! | |
| som du ser på länkarna ovan så går de att köpa till batterihållare mm. | |
|
WAN: Fast du har en Individual - och till dem kan man väl få vad som helst, om man bara ber tillräckligt snällt...? :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Ett mindre "slavbatteri" monterades mig veterligen på "vissa" 750, främst med bensinvärmare som tillval. Som referens till att det inte standardmonterades på E38-750iL har jag svärfars svensksålda 96 där det saknas. Han saknar även bensinvärmare. Min "relativt" optiontyngda 740 IL saknar även den detta batteri trotts bensinvärmare och mer. Båda bilarna har dock ett 110Ah batteri där i bak. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| Det undre batteriet är till starten. Och det övre sköter larmet och dom andra el-detaljerna. | |
| ett 110ah ett 75ah o kunde man få vad som helst även i motor väg? de sitter en nr skylt på motor blocket alpina 6.0 nr31. | |
|
Jag har en 750ia -99 med orginalmonterad bensinvärmare. Bil är har även M-paket med 2st batterier. Ett 110 och ett 75Ah. Mvh, Pocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.