|
|
|
|---|---|
|
ML ägare som nu ska byta upp mig. Letar efter en X5 diesel max 260.000:- men det verkar vara svårt att hitta speciellt då jag vill ha en sv såld. Jag har hittat en som rullat 18000 mil för 170.000:- Någon som har erfarenhet av x5 diesel långmilare? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
köpköpköp! om du nu menade att skriva 170', så det inte skulle stå 270'. maskinellt är de mycket bra, och 18000 mil på kort tid sliter mindre då det säkerligen är långfärdsmil. hitta en X5 3,0d undxer 260 blir inte lätt, jag har hittills inte sett en enda. stämmer det att du skrev 170000 kr så är sensationellt billigt, faktiskt så billigt att det luktar bedrägeri långa vägar. finns den i tyskland så är det garanterat en blåsning, för den skulle bli såld på 30 sekunder om annonsen var riktig. finns den i sverige, och du inte vill köpa den så säg till, jag köper den ögonblickligen om den är schysst. du får tom lägga på 5 lök.... mvh Johan |
|
Disel motorerna kan gå mycket längre än bensinare inte ovanligt att de går 400000 |
|
|
Den är precis inkörd :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Jag har dock sett någon 3,0diesel(530d E39) som motorn var utbytt på efter ca 20000mil pga att insprutningspumpen slitits ner o "lagt ut" metallspån "överallt" så att det blev i slutändan billigare med ett motorbyte än en "rengjöring+renovering",men detta hör väl antagligen till ovanligheterna? Vad detta slitage berodde på vet jag inte...Dålig smörjning av någon anledning...Kanske körd på sämre bränsle?!? Mvh Janne. |
|
Vantage |
En Diesel motor är knappt inkörd förrän vid 7000 mil. Min "häck" ( 525 Tds ) har rullat 30 000 mil och peppar peppar går som aldrig förr. Drar 0,6 lit / Milen nu efter jag bytt ut förpumpen i tanken ( Gav upp efter 30' ) Idag så med den kommande Diesel-skatten så säger jag bara en sak.....KÖP !! Vantage |
|
Janne T Kan bero på att man kanske tankat hos bönder eller liknande BMW kan få stora problem med minsta vatten i bränslet. Jag fick renovera motorn på min E46 just på grund av detta vatten i bränslet. Jag säger inte att bönder blandar vatten med dieseln, men de har offta en dåligt issolerad tank och det bildas kondens i den där av vatten. Lätt och kolla dock. Första symptom min bil fick var att den inte svarade direkt på gasen, utan drog lite för att avta och sedan börja dra igen. |
|
|
Bilen i sig går säkert til månen några gånger, men kolla upp den växellådan iallafall.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| X5 3.0D för 170 lax och 18.000 mil..hade jag tagit direkt. =) min 330D -00 har gått 20:900 nu. Går som ny! Kalas motor..hade nog varit väldigt fin i X5an. =) Det där med tankarna på nån bondgård kan nog stämma. På vårt åkeri dock så kommer tankbilen hit 1 gång i veckan och fyller på tanken...ca 4-5 kubik är den på. Tar slut fort när vi har 2 stora bilar som går dagligen..dom dricker lite...=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.