|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag fortsätter mekandet med min 320i -85 (L-Jetronic)! Nu undrar jag över bränslepumpen. Jag har bara en bränslepump. Den sitter lägre tanken och borde fungera med hjälp av hävert principen?? Isåfall fungerar det ju bra, så länge det är bensin i slangen. Men vad händer om tanken blir tom? Klarar bränslepumpen att suga upp bensinet genom toppen på tanken och ner till pumpen? (Jag har noterat att det ligger ett par rör till, ovanpå tanken. jag ser inte vart dessa tar vägen, men de kanske fyller på "Häverten" då man tankar?) | |
| På de e30 bilar med bränslepumpen i tanken fungerar bränslet som kylning för pumpmotorn. Man kan alltså bränna motorn i pumpen om man kör slut på bensin. | |
|
Tjena! Den pumpen du har är en tryckpump, med den klarar att suga "upp" soppa från tanken. Jag bytte tank på min 318 -88 förra häljen. Då provkörde jag pumpen löst och sög från botten ur en 25 liters dunk som det var ca: 7 liter soppa i. Dunken stod på golvet. Pumpen låg brevid på golvet också. Det funkade kalas bra. Slangarna somm ligger ovanpå tanken är det inte så mycke hokuspokus med. En slang går till pumpen, en är returen, en är avluftning. Sedan har vi en som går till den lilla plasttank, som sitter i det högra bakre hjulhuset. Den är sedan förknippad med kolfiltret i motorrummet. Hoppas att det hjälpte någe! Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Jaha.... En till fråga! Pumpen klarar att "suga upp" soppan även om det har varit helt snustort i tanken. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
| OK, då vet jag. Tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.