|
|
|
|---|---|
|
hej! hade en m20 i min e34, och har stoppat i en m50, Men kontakterna är ju olika. kontakten på motorhärvan passar inte i bilens kontakt! tänkte göra en adapter sladd emellan, men vet inte vilka stift som hör ihop med vilka!. så jag undrar om ngn vet det?? eller om någon gjort på nå annat vis! bilen är en 89:a och motorn 92:a! mvh//jens | |
| har du bytt alla boxar med?annars går det nog inte så bra! | |
| Ja antagligen.... har komplett m50 med komplett kabelhärva, är bara så att den runda kontakten på förarsidan i motorrummet är mindra än kontakten från m50 härvan!... | |
| Länk denna till höger i bild... så ska det se ut.. men deras pin-chart stämmer inte övernes med mina färger på kablarna.. | |
| Du är medveten om att den inte kommer gå igenom besiktningen med M50 motorn va? | |
|
säg inte det Beemer, a way of life. |
|
| Då kan man ju likagärna stoppa i en 535 motor direkt. Lika stor chans att den går igenom. Jobbigt bara om besiktningsmannen har lite koll på BMW och man får ett föreläggande om reg. besiktning. Då är det bara att försöka sälja bilen i delar. Lite onödig risk tycker jag då? | |
| den risken finns knappt på kartan så... ska jag stoppa i en 535 motor le jag ju byta bakvagn m.m.... fick iaf ihop kablaget, så nu är det bara lute små pil kvar! | |
| har vart med om 100ggr värre grejjor som gåt igeon en besiktning... | |
|
Hur är det med växellåda och sånt när man byter till M50 från M20? Är sugen på det själv i min ena 89a Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.